بتن مقاوم در برابر ترک خوردگی تولید شد

محققان روسی نوعی بتن ابداع کرده اند که نسبت به نمونه های معمول ۶تا۹ بار در برابر ترک خوردن مقاوم است. این بتن خاصیت ارتجاعی دارد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از نیواطلس، ساختمان هایی که با کاربری نظامی یا دفاع شهری ساخته می شوند، باید مستحکم باشند. با توجه به این امر نوع جدیدی از بتن ابداع شده که در برابر ترک خوردن بسیار مقاوم است.
محققان مرکز مطالعات نظامی در دانشگاه «فارایسترن فدرال» روسیه نوعی بتن ابداع کرده اند که در آن از سیمان به عنوان عامل پیوند دهنده استفاده نمی شود. در عوض حدود ۴۰ درصد بتن از نوعی پیوند دهنده مخصوص تشکیل شده است. پیوند دهنده مذکور از تفاله پوسته برنج،آهک، زباله خرد شده و ماسه سیلیکا تشکیل شده است.
این ماده ترکیبی سبب می شود بتن مانند لاستیک خاصیت ارتجاعی پیدا کند و به این ترتیب تحت فشار حالت فنری داشته باشد و در نتیجه ترک نخورد.
در حقیقت بتن تولید شده از این ماده ۶ تا ۹ بار بیشتر از بتن معمولی در برابر ترک مقاوم است. علاوه بر آن می توان از بتن مذکور برای ساخت سازه های زیر زمینی مانند انبار استفاده کرد. در کنار این موارد بتن جدید ارزان تر است. رومن فدیوک از استادان این دانشگاه می گوید: مقاومت بتن در برابر نخستین ترک اهمیت زیادی دارد.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;