با گرم شدن هوا مصرف برق افزایش یافت

گرم شدن تدریجی هوا در مناطق مختلف کشور به روند مصرف برق شتاب داده است، به گونه‌ای که  مصرف برق به بیش از ۴۳ هزار مگاوات رسید. این موضوع ضرورت توجه جدی به مدیریت مصرف با هدف تامین به موقع برق در شرایط کرونایی را دوچندان می‌کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، روند افزایش دمای هوا این روزها پله‌پله به سمت صعود در حرکت است و آن‌گونه که «کبری رفیعی» کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد، افزایش تدریجی دما تا روز چهارشنبه در نوار غربی کشور تداوم خواهد یافت.
افزایش دمای هوا در کشور استفاده از وسایل سرمایشی را بیشتر ضروری کرده که این خود موجب بالا رفتن مصرف برق خواهد شد.

گرچه هنوز برخی از نقاط کشور دمای متعادلی دارد اما از روز گذشته بنابر اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مصرف برق در ساعت ۲۱ و ۲۱ دقیقه به رقم ۴۳ هزار و ۶۷ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۳۴ هزار و ۲۵ مگاوات برق مصرف شده بود، افزایش ۹ هزار و ۴۲ مگاواتی نشان می‌دهد.

میزان مصرف برق روز گذشته کشور در مقایسه با روز ماقبل آن که ۴۲ هزار و ۳۵۰ مگاوات بوده نیز نشان از رشد ۷۱۷ مگاواتی دارد که بیان‌گر در پیش بودن تابستانی گرم‌تر از سال‌های گذشته است.
این در حالی است که امسال نیز مانند پارسال کشورمان درگیر بیماری کرونا است که ضرورت تامین به موقع برق را صدچندان می‌کند، زیرا مراکز درمانی باید از لحاظ تامین برق بدون مشکل باشند.
البته نباید فراموش کرد که امسال میزان بارش‌ها نیز نسبت به پارسال با کاهش حدود ۴۰ درصدی همراه شده است و این کاهش می‌تواند بر تامین برق از سدهای آبی کشور اثر منفی به جای گذاشته و آن را با مشکل روبه‌رو کند.
بر همین اساس باید صرفه جویی در مصرف و اعمال سیاست‌هایی که منجر به اصلاح شیوه مصرف شود، همچنان در دستور کار باشد..
گزارش شرکت مدیریت برق ایران همچنین نشان می‌دهد که روز گذشته و در ساعت ۱۲ و ۳۶ دقیقه نیز میزان مصرف به رقم ۴۱ هزار و ۷۳۸ مگاوات رسید، این درحالی است که پارسال و در همین بازه زمانی ۲۹ هزار و ۷۶۷ مگاوات مصرف شده بود که افزایش ۱۱ هزار و ۹۷۱ مگاوات را نشان می‌دهد.
براساس این گزارش، میزان مصرف برق بخش صنایع نیز روز گذشته در ساعت ۲۱ و ۲۱ دقیقه پنج هزار و ۵۶۳ مگاوات بوده است. البته به اعتقاد فعالان صنعت برق هرچه رشد مصرف در این بخش افزایش یابد نشان از آن دارد که برق در بخش درست خود به مصرف رسیده و از طرف دیگر بیانگر رونق بخش کلیدی اقتصاد کشور یعنی صنعت است.
روز گذشته سه‌هزار و ۱۸۵ مگاوات برق تولیدی کشور از منابع تجدیدپذیر تامین شده است.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;