بازار «موتورسیکلت برقی»  در انتظار تقویت زیرساخت‌های موجود

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: اجرای پروژه‌های دولتی و نبود زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های مختلف غالباَ به نیمه کاره ماندن و یا تعلیق طولانی مدت و در نهایت هدررفت سرمایه‌های منتهی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سهمیه‌بندی سوخت و زمزمه مجدد تک نرخی کردن و تعلیق پروسه کارت سوخت، گازسوز کردن خودروها و تخصیص وام به داوطلبان بدون ایجاد زیرساخت مناسب و پشتیبانی در حوزه تجهیزات و … از جمله موارد قابل اشاره دراین بخش هستند.
برقی کردن خودروها خود فی‌النفسه طرحی مناسب است که کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف بنزین و ایجاد فرصت افزایش صادرات رابرای کشور فراهم می‌کند.
اما تا چه حد زیرساخت کشور و زمینه استفاده از این وسیله نقلیه درجامعه مهیاست؟ آیا بررسی‌های کارشناسی و فرهنگ‌سازی لازم برای استقبال از این وسیله بین مردم صورت گرفته است؟ موقعیت جغرافیایی کشور مهیای ایجاد ایستگاه‌های شارژ موتورسیکلت‌های برقی ساخته شده و آماده حضور در خیابان‌ها هست؟
حمل و نقل عمومی، اولویت‌های نخست به کارگیری موتورسیکلت‌های برقی
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق درباره زیرساخت‌های موجود در حوزه‌های مختلف برای به کارگیری این محصول در کشور به خبرنگار تاسیسات نیوز گفت: ارزانی و پاک بودن سوخت موتورسیکلت برقی یکی از پارامترهایی است که توسعه کمی این وسیله در سیستم حمل و نقل کشور را ضروری می‌سازد.
وی در باره آماده بودن زیرساخت‌های کشور برای توسعه تولید موتورسیکلت مذکور گفت:‌ در حال حاضر مذاکراتی فراوانی برای توسعه زیرساخت‌های این وسیله صورت گرفته که بسیاری نیز در مراحل عملیاتی شدن رسیده است.
به گفته رجبی مشهدی تعبیه ایستگاه‌های شارژ در سطح شهر به ویژه برج میلاد، مراکز حمل و نقل و پیک‌های نقل و انتقال‌های درون شهری و … از جمله مواردی به شمار می‌آیند که می‌توان به آن اشاره کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه صرفه‌جویی ریالی ناشی از استفاده از موتورسیکلت برقی به جای بنزینی را حدود ۲/۵ میلیون تومان ذکر و خاطرنشان کرد:‌ هماهنگی و همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف تا کنون در این زمینه مطلوب بوده و شهرداری و نیروی انتظامی نیز با ارائه تمهیدات ویژه در صدد توسعه به کارگیری این وسیله نقلیه در کشور هستند.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه شارژ این موتورها با شارژ باتری آن و ادامه استفاده از آن بسیار راحت است گفت: ‌حرکت در کلان‌شهرهای کشور مانند تهران، علاوه بر کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوا، فرصت مطلوبی برای کاربران این وسیله برای تردد در سطح شهر فراهم خواهد آورد.
بخش خصوصی متولی آماده‌سازی ایستگاه‌های شارژ موتوسیکلت‌های برقی
سخنگوی صنعت برق در ادامه درباره تجهیزات مورد نیاز جهت آماده سازی شارژ موتورسیکلت‌های برقی گفت:‌ مصرف برق این موتورسیکلت‌ها بسیار کم هست ولی آماده سازی سطح شهر برای نصب تجهیزات شارژ موتورسیکلت‌های برقی به بخش خصوصی واگذار شده است و نظارت در این خصوص نیز صورت می‌گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد به زوی شاهد اجرای گسترده و استفاده از این محصول درسطح کشور با توجه به مزایای گسترده آن باشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;