افزایش ۴.۸ درصدی تولید سیمان در ۵ ماه امسال

شیخاندبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: تولید سیمان در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۸ درصد افزایش داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درباره وضعیت بازار سیمان اظهار کرد: تولید سیمان در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴.۸ درصد افزایش و در تولید کلینکر در همین بازه زمانی، ۷.۵ درصد افزایش تولید گزارش شده است.
به گفته دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، در ۵ ماهه امسال، وضعیت صنعت سیمان در حوزه های تولید و صادرات بهتر از سال گذشته بوده است.
شیخان با اشاره به اینکه در بخش صادرات به دلیل تحریم‌ها و افزایش حمل داخلی و دریایی صادرات کم شده است، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد که  نسبت به ۵ ماه سال گذشته، کلینکر حدود ۲ درصد و در سیمان حدود ۱۷ درصد کاهش صادرات داشته‌ایم.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان صادرات سیمان و کلینکر در ۵ ماهه امسال را حدود ۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تن بوده اعلام می کند.
شیخان با اشاره به اینکه ما در سال، حدود ۶۱ میلیون تن سیمان تولید و توزیع می‌کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه سال هاست که واردات سیمان انجام نمی‌شود.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود سیمان در بازار صحت دارد؟ گفت: این موضوع صحت ندارد و بر عکس سیمان و کلینگر به وفور در بازار یافت می‌شود.
شیخان ابراز امیدواری کرد که بازار سیمان  همانند دیگر صنایع می تواند به رشد و شکوفایی خوبی دست یابد.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;