اولویت ارائه کنتور هوشمند برق کدام حوزه‌ها هستند؟

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: برای هوشمندسازی در صنعت کنتور‌های برق اولویت‌های از پیش تعیین شده‌ای وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، هادی مدقق مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با اشاره به اقساطی شدن کنتورهای هوشمند برق، گفت: اولویت هوشمندسازی کنتور‌ها برای مشترکان صنعتی، کشاورزی و مجتمع‌های تجاری است که قرار است تا پایان سال، ۴۵۰ هزار مشترک به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند.
وی ادامه داد: در واقع توسعه هوشمندسازی در ساختمان‌ها، باید با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها دنبال شود تا مزایای آن کامل‌تر مشخص شود.
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر  اضافه کرد: مصوبه سال گذشته دولت برای افزایش تعرفه پرمصرف‌ها، شرایط و الزام بیشتری در اختیار نهاد تا وزارت نیرو با اولویت بیشتری بحث هوشمندسازی کنتور مشترکان خانگی را دنبال کند و در این بین پرمصرف‌ها در اولویت نخست این کار قرار بگیرند.
مدقق کنتور هوشمند را یکی از پیش‌نیاز‌های اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف برشمرد و گفت: هر گونه تحول در چگونگی مصرف انرژی مستلزم دستگاه‌های اندازه‌گیری چندزمانه است که کنتور‌های هوشمند این نقش را ایفا می‌کنند.
او تصریح کرد: به همین دلیل، طی سال گذشته، ۳۰۶ هزار و ۹۷۸ دستگاه کنتور هوشمند در کشور نصب  و تعداد چاه‌های کشاورزی مجهز به این نوع کنتور به ۵۶ هزار چاه رسید. همچنین تمامی چاه‌های کشاورزی به کنتورهای هوشمند طرح فهام تجهیز شدند و امکان پایش آب برداشت شده از چاه‌ها بر اساس انرژی مصرفی از سوی وزارت نیرو فراهم شد.
مدقق بیان کرد: پیش از این اعلام شده بود کنتورهای هوشمند برای ۸۰ درصد مشترکان دیماندی نصب شده و قرار بود تا تابستان امسال نیز قبل از پیک بار این عدد به ۹۰ درصد افزایش یابد.
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ نیز اجرای طرح فهام پیش‌بینی و بر اساس این قانون وزارت نیرو موظف شده تا برای مشترکان پرمصرف کنتور هوشمند نصب کند و هزینه آن را به صورت اقساطی روی قبوض آن‌ها دریافت کند.
او با بیان این‌که کنتور‌های هوشمند برای بیش از ۸۰ درصد مشترکان دیماندی تاکنون نصب شده است، اضافه کرد: مشترکانی که در برنامه‌های مدیریت بار شرکت می‌کنند، در اولویت نصب کنتور‌های هوشمند قرار دارند و صددرصد این مشترکان به کنتور‌های هوشمند مجهز می شوند.
مدقق تصریح کرد: این مشترکین، مشترکینی هستند که مصرف آن‌ها بیش از ۳۰ کیلووات است و عمدتاً مشترکین صنعتی، کشاورزی، تجاری‌های بزرگ و ادارات هستند.
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با اشاره به میزان مدیریت بار با استفاده از کنتور‌های هوشمند نیز گفت: سال گذشته با اینکه زیر ۷۰ درصد مشترکین به کنتور‌های هوشمند مجهز شده بودند، این سامانه باعث شد بیش از ۲۵۰۰ مگاوات مدیریت بار صورت بگیرد.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;