انتقاد فرماندار از عملکرد نظام مهندسی بر نظارت ساختمان‌های نوساز

فرماندار گچساران گفت: چرا اداره‌ای که به تازگی نوسازی شده رمپ در این ساختمان در نظر گرفته نشده است مگر نظام مهندسی برای نظارت بر ساختمان ها تشکیل نشده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، نشست مناسب سازی اماکن اداری و معابر عمومی برای معلولین، جانبازان و سالمندان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
 در این نشست علی خوانپایه  با اشاره به اینکه یک بخشی از جمعیت ما سالمندان، معلولان هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از ادارات  شهرستان مناسب سازی  برای معلولان و سالمندان را اجرا کرده اند اما  متاسفانه استاندار‌دهای لازم را ندارد که نیاز به رفع  اشکال است.
وی ادامه داد: برخی از ادارات هم متاسفانه تاکنون این مناسب سازی را اجرا نکرده‌اند که ملزم به اجرا هستند.
فرماندار گچساران اذعان کرد: شهرداری در زمینه صدور پروانه و پایان کار برای اداراتی که مناسب سازی برای تسهیل در تردد معلولان  و سالمندان را  در ساخت و ساز رعایت نکرده‌اند، خودداری کند.
خوانپایه در ادامه با انتقاد از رئیس نظام مهندسی گچساران گفت:  برخی‌ها چند شغله هستند این افراد هم ریئس نظام مهندسی، کارمند، عضو شورای شهر، نقشه ساختمان را طراحی می کنند اما متاسفانه رمپ جلوی درب ساختمان نظام مهندسی را رعایت نکرده‌اند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ساختمان نظام مهندسی نوساز است اما رمپ عبور و مرور برای معلولان در نظر گرفته نشده است.
فرماندار گچساران گفت: ما به اصل قضایا توجه نمی کنیم این افراد به دلیل مشغله کاری زیاد نمی‌توانند به درستی قانون را اجرا کنند.
وی تصریح کرد: ما به ساختمان های قدیمی نمی توانیم ایراد بگیریم اما ساختمان های جدید که تازه مهندسی شده و پایان کار گرفته  چرا استانداردهای لازم در این ساختمان‌ها پیش بینی نشده است.
 بالاترین مقام اجرایی شهرستان با بیان اینکه متاسفانه ما به این مسائل توجه نمی‌کنیم، ابراز کرد: ما بایستی به حداقل‌ها توجه کنیم  و ساختارها را تغییر بدهیم.
خوانپایه  تصریح کرد: چرا اداره‌ای که به تازگی نوسازی شده است رمپ در این ساختمان در نظر گرفته نشده است مگر نظام مهندسی برای نظارت بر ساختمان ها تشکیل نشده است.
 وی خواستار مناسب سازی برای تسهیل در تردد افراد معلول و سالمند شد و افزود: اداراتی که نوسازی و تا کنون پایان کار نگرفته اند در صورت  اجرا نکردن رمپ برای معلولان از صدور پایان کار شهرداری امتناع کند و همچنین اداراتی که ایراد و اشکالاتی دارند در صدد رفع مشکل بپردازند.
 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های جشنواره شهید رجایی  که مد نظر است مناسب سازی مکان ها برای معلولان است که بایستی اجرایی شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;