امید تکمیل مسکن ملی تهرانسر، تا پایان دولت؟!

مسئولان وزارت راه و شهرسازی در حالی قول داده اند که پروژه مسکن ملی تهرانسر ۲۷ ماهه و در شهریور ۱۴۰۱ تحویل شود که اولا ۱۱۰۰ واحد از این طرح هنوز شروع نشده و دوما شهریور دو سال آینده این پروژه دقیقا ۳۶ ماهه می شود؛ نه ۲۷ ماهه.
به گزارش تاسیسات نیوز، احمد اصغری مهرآبادی ـ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ـ که به تازگی در این سمت منصوب شده قول داده تا پروژه مسکن ملی تهرانسر به جای ۳۶ ماه ۲۷ ماهه تحویل داده شود. این در حالی است که با گذشت ۱۶ ماه از آغاز کلنگ زنی این طرح ۲۰۰۰ واحدی ۱۱۰۰ واحد آن هنوز شروع نشده است.
­
احمد اصغری مهرآبادی ـ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ـ در بازدیدی که اخیرا از طرح اقدام ملی تهرانسر داشته اعلام کرده طبق قرارداد مقرر شده بود این طرح ۳۶ ماهه به اتمام برسد اما با تلاش ها و پیگیری های انجام شده و افزایش شیفت ها مقرر شده که این پروژه ۲۷ ماهه به بهره برداری برسد. او از تمامی مدیران استانی و ستاد خواست با پیگیری مستقیم بتوانند مسائل را حل کنند تا بتوانیم قولی که به مردم داده ایم را عملی کنیم و هر ۴ بلوک تا پایان شهریور ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.
طرح اقدام ملی مسکن شهریورماه سال  ۱۳۹۸ با حضور رییس جمهور به طور رسمی از تهرانسر کلنگ زنی شد. با توجه به زمان آغاز پروژه مسکن ملی تهرانسر در شهریورماه ۱۳۹۸ پایان شهریور ۱۴۰۱ پروژه دقیقا ۳۶ ماهه می شود؛ نه ۲۷ ماهه. طرح مسکن ملی تهرانسر به طور رسمی از شهریورماه ۱۳۹۸ کلنگ زنی شده و هم اکنون ۱۶ ماه از آغاز آن می گذرد. حالا اگر پروژه به دلایلی همچون نداشتن پروانه، دیرتر از زمان کلنگ زنی رسمی شروع شده است نمی توان زمان آغاز و پایان را بر اساس دلخواه تعیین و اعلام کرد.
در بعضی بلوکهای پروژه ۲۰۰۰ واحدی تهرانسر سقف طبقه سوم هم زده شده است. البته تا کنون حدود ۹۰۰ واحد از این پروژه آغاز شده و بقیه آن در مراحل فراخوان قرار دارد. با وجود آنکه مدتی است بنا به ادعای مسئولان، پروژه سه شیفته شده اتمام این طرح در شهریور ۱۴۰۱ جای سوال دارد. البته محبت خواه ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ـ چند روز قبل گفت که به زودی از خبرنگاران دعوت می کند تا پروژه تهرانسر را از نزدیک ببینند و در جریان جزئیات قرار گیرند.
درخصوص نحوه واگذاری واحدها به متقاضیان نیز رضا نگهبان ـ مدیرکل سابق  راه و شهرسازی تهران ـ که اوایل سال جاری به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت اواسط  اسفندماه سال ۱۳۹۸ گفته بود: «برخی واحدهایی که از پروژه های مشارکتی تهرانسر سهم دولت می‌شود (براساس قراردادها) بعد از ۵۰ درصد پیشرفت ساختمانی در بازار عرضه می‌کنیم و قیمت و نحوه عرضه نیز در همان زمان مشخص خواهد شد».
با همه این اوصاف پروژه تهرانسر در مقایسه با طرحهای دیگر از جمله مسکن مهر که مهرآبادی مسئولیت نظارت بر اجرای آن را بر عهده داشت و قرار بود ۱۸ ماهه تحویل داده شود اما هنوز کاملا به اتمام نرسیده از وضعیت مناسب تری برخوردار است. با این وجود بعید به نظر می رسد ربان پروژه تهرانسر در شهریورماه ۱۴۰۱ قیچی شود.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;