الکترونیکی شدن خدمات سازمان نظام مهندسی در آذربایجان غربی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی با اشاره به آماده‌سازی نظام جامع الکترونیک گفت: این سامانه با هدف الکترونیکی شدن ارائه خدمات سازمان تا قبل از پایان سال راه‌اندازی و آماده استفاده از آن توسط اعضا و همشهریان خواهدبود.
به گزارش تاسیسات نیوز، امیرحسین مرادزاده رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی به مناسبت روز مهندس در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: هیات مدیره دور هشتم سازمان براساس وعده‌ها و برنامه‌هایی که مد نظر قرار داده بود، عملکرد قابل قبولی داشته و در این خصوص در سازمان، تهیه و نصب تلویزیون شهری برای نمایش اخبار و اطلاعیه‌ها به اعضا، آماده‌سازی و راه‌اندازی نظام جامع الکترونیک برای الکترونیکی کردن تمام خدمات و کاهش مراجعات حضوری از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته است.
وی در خصوص شرایط کرونایی حاکم و برنامه‌ها و عملکرد سازمان در این دوران اظهارکرد: تغییر فضای فیزیکی محیط داخل سازمان در راستای دستورالعمل‌های بهداشتی، کمک بیش از ۳میلیارد ریالی در سطح استان برای خرید تجهیزات و لوازم، خرید و نصب ۳ دستگاه ضدعفونی در طبقات بهمراه لوازم بهداشتی از جمله تب‌سنج و ماسک برای مقابله با شیوع این بیماری بوده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان درخصوص آخرین وضعیت نظام جامع الکترونیک گفت: علی رغم شرایط خاص کرونایی، شیوع این بیماری در روند حرکت ما بسمت الکترونیکی شدن کارها سرعت بخشید و نظام جامع الکترونیک به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم هیات مدیره در حال اجراست و هم‌اکنون نیز مراحل تست و آزمایش آن برای حل ایرادات و مشکلات در حال انجام است گرچه طبق برنامه‌ریزی قرار بر راه‌اندازی این سامانه در اواسط بهمن‌ماه بود، با این حال برای داشتن یک سامانه کم‌نقص بعد از حل‌مشکلات و ایرادات بعد از تست آن، تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود .
وی اضافه کرد: نرم افزار گیشه (اتوماسیون اداری) نیز برای کاهش مراجعات حضوری اعضا و شهروندان برای الکترونیکی شدن تمام مراحل‌ ارسال نامه و درخواست از ابتدا و پیگیری مرحله به مرحله آن نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.
مرادزاده ادامه داد: قرارداد نظام بیمه جامع مسوولیت و خدمات درمانی و همچنین راه‌اندازی اتاق شیشه‌ای بعنوان یکی از مطالبات به‌حق اعضا در راستای شفافیت عملکرد هیات مدیره نیز اجرایی شده و عملکرد و مصوبات جلسات بصورت شفاف در صفحات مجازی و سایت سازمان قرار می‌گیرد ضمن اینکه سپرده مهندسین را با توجه به شرایط اقتصادی و کرونایی حال حاضر تا آخر سال ۹۷ آزادسازی کرده‌ایم.
مرادزاده گفت: برای ارائه خدمات حقوقی به اعضا، هر هفته مشاورحقوقی سازمان بطور رایگان در حوزه مشکلات شخصی و ساخت و ساز به اعضا خدمات ارائه می‌دهد ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای درخصوص همکاری با آزمایشگاه مکانیک خاک، آزمایشگاه مادر تخصصی، سازمان فنی و حرفه‌ای و بانک تجارت و صادرات و همچنین بنیادمسکن براب همکاری همه اعضا برای ارائه خدمات به اعضا منعقد کرده‌ایم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: یکی از برنامه‌های ما ارتباط مستقیم با اعضا بصورت هر ۲ هفته یکبار برای دریافت انتقادات، نقد و پیشنهادات اعضا برگزار می‌کنیم ضمن اینکه در چند ماه گذشته علی‌رغم شرایط کرونایی و وضعیت جوی، از دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها بازدید شد.
مرادزاده گفت: در راستای  چابک‌سازی فرایند کاری و کاهش بروکراسی اداری که یکی از دغدغه‌های اعضا و مراجعین بوده علاوه بر حرکت به سمت نظام جامع الکترونیک، حذف و ادغام برخی فرم‌ها و کاهش امضاهای موردنیاز در برنامه قرار گرفت تا رضایتمندی مراجعین و اعضا فراهم شود ضمن اینکه جلسات شورای مدیران نیز برای حل مشکلات اعضا و سازمان نیز بصورت مستمر برگزار می‌شود.
مرادزاده از همکاری سازمان در طرح اقدام ملی نیز خبرداد و گفت: در راستای همکاری در طرح اقدام ملی، براساس تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی، فراخوانی برای اعضای حقوقی و حقیقی منتشر که اعضا نیز استقبال قابل توجهی داشته‌اند.
وی با اشاره به برگزاری آزمون و سمینارها بصورت آنلاین خاطرنشان کرد:  با توجه به شرایط خاص کرونایی، دوره‌ها و سمینارهای آموزشی و آزمون‌ها بصورت الکترونیکی برگزار که ۱۳۵ سمینار و ۱۲۸ آزمون طی ۱۰ ماه برگزار شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غدبی اضافه کرد: راه‌اندازی چارت سازمانی و طبقه‌بندی مشاغل نیز از دیگر برنامه‌های هیات مدیره بود که بزودی در شهرستان‌ها نیز اجرایی خواهدشد.
مرادزاده درخصوص برنامه‌های فرهنگی سازمان نیز گفت:  زمینی برای احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی با مساحت ۴۵۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده و عملیات احداث آن سال آینده آغاز خواهدشد و در شهرستان‌ها نیز برای احداث چنین مجموعه‌ها و همچنین احداث دفاتر نمایندگی در حال خرید زمین و تجهیزات هستیم.
وی اضافه کرد: کمک ۱۵۰میلیون تومانی به نهادها و موسسات خیریه، قرارداد با فروشگاه‌های ورزشی، فرهنگی، خدماتی، پزشکی و آزمایشگاهی با هدف ارائه خدمات به اعضا نیز از دیگربرنامه‌های حمایتی هیات مدیره دور هشتم بوده است.
وی افزود:  مناقصات احداث دفاتر نمایندگی در شهرستان‌های خوی، نقده، تکاب، بوکان و سردشت برگزار و در سال جدید برای سایر شهرها نیز برگزار خواهدشد.
مرادزاده درخصوص عملکرد واحد اجرای سازمان گفت: ۷۴۵ پرونده قرارداد ثبت مجریان ذی صلاح و همچنین صدور ۲۹۲ شناسنامه فنی ملکی به‌عنوان یکی از الزامات، صدور ۱۴۸۰ پروانه ساخت و ساز در طی ۱۰ ماهه، پرداخت بیش از ۵۵میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های طرف قرارداد به اعضا هم در هیات مدیره دور هشتم انجام شد.
مرادزاده درخصوص طرح تفصیلی شهر ارومیه نیز گفت: این طرح در  اردیبهشت‌ماه سال جاری با محوریت شهرداری ارومیه به‌عنوان کارفرما، ابلاغ و بعد از آن واحد کنترل نقشه سازمان براساس ضوابط ابلاغی طرح، نقشه‌ها را تایید می‌کنند.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از شهرفروشی و برای آینده شهر و فرزندان، طرح تفصیلی بعنوان محوریت ساخت و سازها و کنترل نقشه‌ها است و برای کاهش ابهامات و ناهماهنگی‌ها در این خصوص جلساتی با اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری برگزار و همچنین شهرداری برای حل ایرادات و ابهامات طرح مکاتباتی با کمیسیون ماده ۵ برای حل نواقص برگزار کند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی افزود: ساخت و ساز با توجه به شرایط کرونایی رشد کرده بطوریکه متراژ مجموع نقشه‌ها، در مقایسه با بودجه سال ۹۹ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و انتظار افزایش در اسفندماه نیز در شهرستان‌ها و ارومیه مورد انتظار است.
مرادزاده در خاتمه از شهروندان خواست: توصیه ما به شهروندان آگاهی از مقررات و اعتماد به مهندسان و سپردن اجرا و احداث اماکن مسکونی به مهندسان است و این اتفاق هم به نفع آنها و مردم و بهره‌مندی از خدمات مناسب خواهدبود ضمن اینکه طرح تفصیلی بعنوان یک برنامه آینده محور باید تمکین شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;