کره جنوبی تولید انرژی خورشیدی را ۴ برابر می کند

در حال حاضر تنها ۸ درصد از انرژی تولیدی در کره جنوبی از منابع انرژی تجدیدپذیر است. کره جنوبی قصد دارد تا ۲۱ سال آینده، سهم تولید انرژی تجدیدپذیر را به ۳۵ درصد افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، پیش نویس سیاست دولت کره جنوبی نشان می دهد دولت این کشور قصد دارد سهم تولید انرژی تجدیدپذیر را تا سال ۲۰۲۴ به ۳۵ درصد افزایش دهد. این به معنی افزایش چهار برابری تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر است.

به نوشته رویترز،کره جنوبی که چهارمین اقتصاد بزرگ آسیاست تلاش می کند تکیه گسترده بر زغال سنگ و انرژی هسته ای را کاهش دهد.

براساس متن منتشر شده در ویکی پدیا، انرژی تجدیدپذیر (به انگلیسی: Renewable energy)، که انرژی برگشت‌پذیر نیز نامیده می‌شود، به انواعی از انرژی می‌گویند که منبع تولید آن، بر خلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر (فسیلی)، قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدداً به وجود آمده یا به عبارتی منابعی هستند که پس از مصرف به راحتی جایگزین می شوند.

نور خورشید، باد و گرمای عمق زمین از جمله منابع تولید انرژی های تجدیدپذیر هستند.

برنامه فعلی سئول جلوتر از برنامه قبلی این کشور است. کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی کرده بود سهم انرژی تجدیدپذیر در این کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰ درصد افزایش دهد.

در حال حاضر تنها ۸ درصد از انرژی تولیدی در کره جنوبی از منابع انرژی تجدیدپذیر است.

آقای “پارک ژای یونگ” یکی از مدیران وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در نشستی در سئول گفت: تصمیم گرفتیم تا ۲۰۴۰، سهم برق تجدیدپذیر به ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یابد. این اقدام در راستای حرکت به سمت انرژی پاک و امن تر براساس توصیه مجموعه مشاوره است.

این گروه مشاوره گفته بود این حرکت باید برای همراهی با جهت گیری های جهانی انجام شود.

وی افزود: پیش بینی می شود سهم زغال سنگ در تولید برق، بیش از گذشته، کمتر شود و سهم تولید برق از گاز، افزایش یابد.

منبع عصر ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;