به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ پیش از ظهر امروز طی یگ نشست خبری که به مناسبت روز خبرنکار برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار ما  در خصوص آمار سرقت سیم و کابل شبکه برق تهران گفت: متاسفانه افزایش قیمت فلزات و بخصوص مس در بازار باعث شده است که میزان سرقت سیم و کابل  این شبکه ظرف امسال ۳۰ درصد بیشتر شود.
وی در خلال این نشست خبری همچنین اظهار کرد: این شرکت مسئولیت تامین برق شهر تهران را با ۴٫۵ میلیون مشترک برعهده دارد که این تعداد مشترک ۱۳ درصد مشترکین کل کشور هستند و از ۱۰ درصد انرژی کل کشور را مصرف می‌کنند.
وی افزود: حدود ۳۲ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و ۱۸ هزار دستگاه پست و ۵۰۰ هزار چراغ روشنایی معابر در کلانشهر تهران داریم که رصد، نگهداری و رسیدگی به این مقدار تجهیزات توسط ۶ هزار نفر از کارکنان و متخصصان شرکت توزیع برق انجام می‌شود.
صبوری با بیان اینکه خدمات مابه لحاظ کمی و کیفی به صورت‌ آنلاین مورد رصد مردم است گفت: در سال ۹۶ نقشه راهی تا افق سال ۱۴۰۰ تدوین کرده‌ایم که همه برنامه‌های جاری ما در تبعیت و در راستای این نقشه راه در حال انجام است.
وی ادامه داد: متوسط رشد سالانه پیک مصرف برق شهر تهران ۳٫۵ درصد بوده اما امسال با وجود اضافه شدن یکصدهزار مشترک جدید و افزایش یک درجه‌ای دمای هوا که به افزایش مصرف منجر می‌شود، با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف موفق شدیم میزان رشد پیک مصرف برق شهر تهران را نسبت به سال گذشته به حدود ۲ درصد برسانیم.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با بیان اینکه پیش‌بینی برق مصرف تهران در تابستان سال جاری ۵ هزار مگاوات بود گفت: با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف حدود ۳۵۰ مگاوات بار مدیریت شد و تا امروز رکورد پیک مصرف برق تهران در سال جاری رقم ۴ هزار و ۶۶۰ مگاوات است.
صبوری استفاده از مولدهای بخش‌های دولتی و خصوصی را از راهکارهای مدیریت مصرف و تامین برق در تهران دانست و گفت: دستگاه‌های بخش خصوصی و دولتی که دارای مولدهای خودتامین هستند در تابستان سال جاری از ساعت ۱۲ تا ۱۶ به طور میانگین به میزان ۱۰۰ مگاوات از این مولدها استفاده کرده‌اند که بخشی به شبکه تزریق شده و بخشی به منظور تامین برق مصرفی خود دستگاه‌ها بوده است.
وی با اشاره به عدم تغییر ساعات ادارات تهران در سال جاری گفت: بخشنامه‌ای صادر شد تا دستگاه‌ها در کلانشهر تهران موظف به کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته شوند همچنین دستگاه‌هایی که مولد دارند در ساعات پیک از مولدهای خود استفاده کنند و دستگاه‌های اجرایی دمای وسایل سرمایشی خود را روی رقم ۲۵ درجه تنظیم کنند که هزار سازمان و دستگاه بزرگ هدفگذاری شد که تمامی این دستگاه‌ها دارای کنتور هوشمند هستند و هم از طریق کنتورهای هوشمند مصرف آنها رصد شده و هم ۳۵۰ اکیپ کار رصد مدیریت مصرف این ارگان‌ها را انجام دادند که در این زمنه حدود ۱۵ دستگاه به علت رعایت نکردن مفاد این بخشنامه ابتدا با اخطار و سپس با قطع چند ساعته برق مواجه شدند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران افزود: در مجموع تعداد قطعی‌های برق تابستان امسال که ناشی از مسائل فنی شبکه بوده نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی همراه بود.
وی همچنین خبر داد که قرار است تا پایان امسال کنتور  ۲۰۰ هزار مشترک خانگی تجاری پرمصرف هوشمند شود تا از این طریق میزان مصرف این مشترکان کنترل شود.