اظهارات دکتر نصر در مورد انتخاب ناظر

به گزارش تاسیسات نیوز، میزگرد اقتصادی قدس آنلاین با موضوع «بررسی ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی به سازمان های نظام مهندسی کشور» با حضور دکتر طاهره نصر (رئیس گروه تخصصی معماری و نایب رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور) و مهندس بیژن خطیبی (عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران و نایب رییس انجمن صنفی پیمانکاران استان تهران:

دکتر طاهره نصر:


اینکه قانون بالاتر است یا دستورالعمل های وزارتخانه، باید بگویم قانونگذاری که این قانون را تصویب می کند مجلس شورای اسلامی است.​​


حتی یک ریال از ارتقا سطح مهندسان درآمد نداریم


اگر انتخاب ناظر هم در اختیار مالک قرار بگیرد دیگر چیزی به نام کیفیت ساختمان نخواهیم داشت


در زمینه آموزش نه تنها درآمدی نداریم بلکه سوبسید هم می دهیم


متاسفانه هیچ کجا ارقام دریافتی مهندسان مانند تعرفه ها نیست و خیلی پایین تر است، همین موضوع باعث می شود کیفیت کار پایین بیاید


در قانون اساسی داشتن مسکن مناسب به عنوان حق مسلم افراد جامعه عنوان شده است. اگر ما به این جمله اعتقاد داشته باشیم اینکه بخواهیم نظارت را در اختیار افرادی که سازنده بنا هستند قرار دهیم در حق مردم ظلم کرده ایم.


مصوبات مجمع بالاترین رکن است و به نظر می رسد وزارتخانه نمی تواند در این موارد به این شکل مداخله کند


چطور ممکن است مالک یک بنا ناظر ساختمانش را خودش انتخاب کند ممکن است در چنین شرایطی با پایین ترین کیفیت مصالح و بدترین نظارت این اتفاق بیفتد.


نماینده وزارت راه و شهرسازی طبق بند قانونی باید در مجامع حضور داشته باشند. همیشه هم این نمایندگان در ردیف اول حضور دارند و نظارت دارند. پس اگر وزارت راه خودش را قبول دارد باید نماینده اش را نیز قبول داشته باشد.


اختلاف نظر ما با وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر این است امروز که انتخاب مجری و طراح توسط مالک بوده است ببینید چه وضعیتی در کشور حاکم است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;