استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان ها ضروری است

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه اموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق امری ضروری است، می گوید : خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی سازمان در این زمینه شروع شده که در سال جاری تکمیل می شود.
رضا طلایی پور عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در گفتگو با روابط عمومی سازمان گفت: ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت ماه، روز ملی صنعت برق ایران و تبریک این روز به فعالان صنعت برق و جامعه مهندسین اظهارکرد: این روز بهانه ای برای پاسداشت و ارج نهادن به تلاشهایی است که نتیجه آن آرامش پایدار برای مردمان این مرز و بوم  است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ضرورتها در این حوزه توجه بیشتر به الگوی مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف سوخت است، افزود: رعایت این مهم باعث افزایش امنیت و پایداری و توسعه مولد های تجدید پذیر می شود.
وی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها را نیازمند تدابیر ویژه ای براساس مبحث ۲۲ عنوان و ابراز کرد: سرویس و نگهداری در موقع بهره برداری از ساختمان نیازمند آموزش های لازم است که قطعا در دستور کار کمیسیون برق در سال ۱۴۰۰ قرار می گیرد.
نماینده هییت مدیره در کمیسیون تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در باره ساماندهی شبکه داخلی برق ساختمان ها و بالا بردن کیفیت و ایمنی، آموزش برقکاران حرفه ای را ضروری خواند و گفت: در این راستا کمیسیون تخصصی، آموزش های دوره ای را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان انجام داده و در گام اول ۵۰ نفر از برقکاران آموزش دیده اند.
وی با اشاره به اینکه در دوره هشتم هیات مدیره سازمان شاهد انعقاد تفاهم نامه هایی با شرکت توزیع برق بوده ایم، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه سه جانبه ای بین شرکت برق استان، صنف الکتریک و نظام مهندسی ساختمان منعقد شد تا اجرای سیستم ارت و سیم سوم در در ابتدا توسط تعداد ۵۰ نفر برقکاران حرفه ای  آموزش دیده و در مرحله دوم توسط مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت گیرد.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه لازم است مجریان برق ساختمان کارشان را دقیق و طبق نقشه های مصوب با کیفیت استاندارد انجام دهند، عنوان کرد: مهمترین موضوع در این راستا آموزش های دوره ای  است که می طلبد این آموزش ها با همکاری سازمان فنی و حرفه ای صورت پذیرد و اسامی برقکاران صاحب صلاحیت که دارای گواهی فنی و حرفه ای هستند در سایت سازمان قرار گرفته و از جانب مهندسین ناظر به مالکین توصیه شوند.
طلایی پور جایگاه و عملکرد ناظران برق ساختمان و اثربخشی نظارت آنان را مطلوب دانست و گفت: خوشبختانه با برگزاری دوره های نظارتی و بالا رفتن سطح علمی و فنی مهندسین برق شاهد رضایت اکثریت مالکین هستیم و ارجاع پرونده به شورای انتظامی به کمترین حد خود در این سال ها رسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: برای استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان ها تا کنون در کمیسیون، کاری صورت نگرفته و جزء دستور کاهای سال ۱۴۰۰ می باشد که لازم است ابتدا این بحث به صورت وبینار به مهندسین برق آموزش داده شود .
 عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نقش مهندسین برق در اجرای ساختمان هوشمند  را موثر دانست و تصریح کرد: هوشمند سازی ساختمان های مسکونی و اداری و بیمارستانی جایگاه خوبی در استان دارد و عمدتا کاربردی شده که ضروری است در این زمینه نیز مجریان ذیصلاح آموزش ببینند.
طلایی پور در پایان با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در حوزه سیم کشی ساختمان ها در استان گفت: FTTH سرویس فیبر نوری تا خانه یا ساختمان است که از سوی شرکت مخابرات ایران در برخی از شهرها ارائه می شود تا خدماتی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس های چند رسانه ای و دیگر خدمات بر بستر دیتا، با سرعت و کیفیت بالاتر در اختیار کاربران قرارگیرد. در استان یزد نیز برای مجتمع های آپارتمانی که در منطقه فیبر نوری مخابرات قراردارند و دارای چند بلوک هستند قابلیت اجرایی دارد و در کمیسیون برق نیز جلساتی در این زمینه برگزار و موضوع دنبال شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;