از صف خرید و فروش بورس و دلالی سکه و قیمت طلا، تا بساز بفروشی و دلالی مسکن!

در ایران با پدیده صف فروش و صف خرید مواجه هستیم به خاطر همین صف خرید و فروش تحلیل داخل ایران با خارج از ایران متفاوت می‌شود و این صف‌ها تحلیل‌های داخل را از استاندارد‌های جهانی منحرف می‌کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب گفت: اینکه حجم معاملات بورسی بالا برود به تنهایی نمی‌تواند پارامتر خوبی باشد، یک زمانی می‌بینیم حجم معاملات به خاطر افزایش تعداد فروشنده است، پس اگر در فضای مثبت مثل فضایی که امروز شاهدش بودیم حجم معاملات بالا باشد نشانه خوبی است، پس افزایش حجم معاملات همیشه بیانگر اتفاقی مثبت نیست.
رسولی در رابطه با حجم معاملات افزود: حجم معاملات در استاندارد‌های جهانی تایید کننده روند است، یعنی بازار مثبت با حجم بالا، قدرت مثبت بودن بیشتر را نمایش می‌دهد، بازار منفی با حجم بالا قدرت منفی بودن بیشتر را منعکس می‌کند.
در ادامه‌ی این گفت‌و‌گو، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در ایران با پدیده صف فروش و صف خرید مواجه هستیم به خاطر همین صف خرید و فروش تحلیل داخل ایران با خارج از ایران متفاوت می‌شود و این صف‌ها تحلیل‌های داخل را از استاندارد‌های جهانی منحرف می‌کند، چون بر عکس این استاندارد‌ها اگر در صف خرید حجم بالا باشد، بیان‌گر این است که فروشنده هم به تعداد زیاد وجود داشته است و این نشانه بدی است و اگر در صف فروش با حجم بالا رو به رو باشیم، یعنی افراد خریده‌اند، پس نشانه خوبی است.
سوری در ادامه افزود: شنبه بیست و پنجم بهمن ماه حدود ۱۰ هزار  میلیارد تومان ارزش کل معاملات خرد بوده، که نسبت به معاملات روز قبل یک افزایش مختصری را داشته، اما در همان رنج قبلی خود قرار گرفته، یعنی افزایش شدیدی نسبت به روزای قبلی خود نداشته، ولی با توجه به این که در پایان بازار ۲۷۹ نماد با صف خرید مواجه بودند، در این شرایط بالا نبودن حجم معاملات اتفاق خوبی است و اینکه تراز خرید حقیقی‌ها حدود یک هزار و۴۰۰ میلیارد تومان مثبت بوده و این میزان مثبت بودن تراز حقیقی در زمستان امسال بی سابقه بوده است، یعنی حقیقی‌ها نسبت به هر روز دیگری بیشتر خریدار بودند.
وی در پایان افزود: در جواب به این پرسش که چه زمانی حقوقی‌ها اقدام به خرید و فروش می‌کنند، باید بگویم که: عموما حقیقی‌ها در جو مثبت بازار اقدام به خرید می‌کنند و در جو منفی بازار اقدام به فروش می‌کنند، معمولا در زمانی که شاخص کل مثبت و قابل توجه است، تراز خرید حقیقی‌ها مثبت و روز‌هایی که شاخص کل منفی است و قابل توجه تراز خرید حقوقی‌ها منفی است، یعنی حقیق‌ها بیشتر فروشنده هستند.

در بازار سکه و طلا چه خبر است؟!

در همین حال که بازار بورس با تغییرات جزئی در جای خودش ثابت است، قیمت سکه در بازار در حدود ۳۰۰ هزارتومان کاهش داشته است و به ۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان رسیده است.

در بازار سکه و طلا چه خبر است؟

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران، در رابطه با آخرین وضعیت بازار طلا و سکه گفت: امیدواریم با نزدیک شدن به عید نوروز فروش مصنوعات طلا و جواهر در بازار بیشتر شود چرا که طی ماه‌های گذشته به دلیل رشد قیمت طلا،  اغلب مردم روی به خرید و فروش سکه به منظور سرمایه‌گذاری آورده بودند.
افرادی که همیشه به دنبال ماهی گیری از آب گل‌آلود هستند، با خرید و فروش‌های بورسی و احتکار سکه و طلا، به دنبال منفعت طلبی خود می‌گردند و نابود کردن چرخه‌ی اقتصاد هم برایشان کوچکترین اهمیتی ندارد!
حتی اگر در بورس و طلا و سکه هم نتوانند سودی بردارند، به سمت بازار مسکن  و بساز بفروشی می‌روند و با ساخت ساختمان‌های لوکس و لاکچری گلیم خود را از آب  بیرون می‌کشند.
طراحی نمای کلاسیک

ساخت و ساز به سبک نماهای کلاسیک

صنعت ساختمان هم مانند بازار طلا و سکه، به دلیل نوسانات قیمت مصالح و زمین، بالا و پایین‌های بسیار زیادی دارد.
به دلیل این بالا و پایین‌ها و گرانی مصالح است که در برخی از ساختمان‌های نوساز شاهد خرابی ناشی از کم کاری ساختمان سازها  هستیم!
قیمت مسکن روز به روز زیادتر می‌شود اگر ساختمان‌ها با نمای کلاسیک و رومی ساخته شده باشند که دیگر قیمت‌ها سر به فلک می‌کشند!
ALT:طراحی نمای کلاسیک
سختی کار ساختمان سازی بیشتر برای شرکت‌هایی است که با وجدان کاری که دارند، حاضر به کم‌کاری کردن و دولا پهنا حساب کردن نیستند و با وجدان کار می‌کنند.
شاید سود کمی از  ساخت و ساز نصیبشان شود ولی طراحی و اجرای درجه یک و عالی، نظر  مشتریان زیادی را به خود جلب می‌کنند.
طراحی نما تخصصی است که اگر به دست فرد متخصص داده شود، می‌توانید به جای قوطی کبریت‌های بد قواره‌، شاهد ساختمان‌های لوکس و لاکچری در سطح شهر باشید!
بعد از طراحی نما هم مهم ترین قسمت کار، اجرای دقیق و درست آن نمای طراحی شده است که که همه‌ی تلاش‌ها را به نتیجه می‌رساند.
مخصوصا اگر صحبت از نمای رومی باشد که دیگر نیاز  به یک دقت و ظرافت مضاعفی در کار دارد تا در انتها یک ساختمان لوکس از آب دربیاید.
حالا شما تصور کنید که افرادی نابلد و تازه کار قصد ساختن یک ساختمان بااینحجم از هزینه را داشته باشند و همه‌ی سرمایه‌تان را دود هوا کنند …
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. اشکان محمدی می گوید

    بورس که همش کار خودشونه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;