سایه سنگین اختلاف بر ریاست جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: درخواست نهایی نکردن حکم انتصاب «احمد خرم» توسط رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت جهت رسیدگی بیشتر به صلاحیت وی  و همچنین «نحوه انتخابات صورت گرفته»، ‌حاشیه‌های همیشگی در این سازمان را افزایش داده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، انتخابات در نظام مهندسی ساختمان غالباَ با اختلاف نظرها و معترضانی روبرو بوده است که در سال‌های اخیر شدت بیشتری یافته است.
تغییر آخرین رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان « فرج اله رجبی» و معرفی «احمد خرم» وزیر راه و شهرسازی دولت دوم خاتمی، با حاشیه‌هایی همراه بود که رنگ و لعاب دیگری به این تغییرات داد.
صدور چکی در مهر ماه سال گذشته به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از حساب متعلق به سازمان نظام مهندسی تهران با وجود واکنش دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نسبت به این مسئله، ‌همچنان دلیل صدور و …. در هاله‌ای از ابهام و سوالات پاسخ داده نشده باقی مانده است.
برخی از اعضاء درون سازمان و یا برخی همکاران خارج از سازمان به روند انتخاب رئیس سازمان و فرمالیته بودن انتخاب هیئت رئیسه شورای مرکزی معترض هستند و معتقدند که سازمان نظام مهندسی ساختمان از اهداف و اصول اولیه فعالیت خود به ویژه در سال‌های اخیر فاصله گرفته و تخلف‌های بسیاری درآن صورت گرفته است.
دوری از روزهای اوج بر اساس اولویت‌های تعریف شده مجلس شورای اسلامی در این سازمان چون؛  دوری از صدور خدمات فنی مهندسی به خارج کشور،  اشتغال و معیشت مهندسان، اصلاح قانون نظام مهندسی و آئین‌نامه اجرایی آن، ترویج اجرای مقررات ملی ساختمان و ساخت و ساز اصولی مهندسی در افکار عمومی، توسعه معماری اسلامی ایرانی و غیره همزمان با انجام تخلفاتی چون صدور چک ۱۵ میلیارد تومانی مهر ماه گذشته توسط این سازمان بذر بدبینی و ناکارآمد بودن به این سازمان را در دل همگان کاشته است.
انتخاب احمد خرم وزیر اسبق وزارت راه و شهرسازی به ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از «فرج اله رجبی» نیز از قاعده اعتراض در سطوح مختلف جامعه خارج نبوده است تا جایی که به ارسال نامه احمد توکلی رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت به محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، جهت ممانعت از صدور حکم رئیس جدید سازمان نظام مهندسی کشور، پیش از رسیدگی جدی دیده‌بان شفافیت و عدالت منجر شد.
وی دلیل درخواست خود را اعمال نفوذ برخی سیاسیون در دولت مبنی بر دست‌کاری لیست منتخبین انتخابات دوره هشتم شورای مرکزی نظام مهندسی اعلام کرده است.
به گفته وی، دو نفر دیگر منتسب نیز دارای مسائل اساسی بوده و صلاحیت ریاست شورای مرکزی را به هیچ وجه ندارند. فلذا درخواست صادر نشدن حکم احمد خرم جهت بررسی‌های بیشتر در این زمینه شده است.
اما شاه منصوری مدیر روابط عمومی سازمان در گفت و گو با خبرنگار ما دلیل تعویق حدود دو هفته‌ای مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید نظام مهندسی ساختمان را وقوع حوادث اخیر (شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی و … ) در کشور دانست و گفت:‌ این مراسم به زودی از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.
به گفته وی، حکم «احمد خرم» جهت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر و نامه منتشر شده است و درخواست رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت به رئیس دفتر رئیس‌جمهور جهت ممانعت از صدور حکم رئیس سازمان جدید مانعی در اجرای این مراسم ایجاد نمی‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;