احتمال تکرار تجربه خاموشی های سال ۹۷

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی: با مدیریت مصرف و استفاده بهینه از وسایل برقی خصوصا وسایل سرمایشی در ایام تابستان، احتمال خاموشی را به حداقل برسانیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، اله دادی در خصوص مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال، گفت: همانطور که بسیاری از افراد به یاد دارند در سال ۱۳۹۷ به علت مصرف بی رویه از وسایل برقی خصوصا در زمان پیک مصرف، خاموشی های گسترده ای را شاهد بودیم و باید با مدیریت مصرف و استفاده بهینه از وسایل برقی خصوصا وسایل سرمایشی در ایام تابستان، احتمال خاموشی را به حداقل برسانیم.
وی افزود: این خاموشی ها در بخش های مختلف خصوصا بخش های تولیدی و اقتصادی کشور باعث خسارات زیادی شد و نباید گذاشت تجربه آن سال دوباره تکرار شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به قرارگرفتن در سال جهش تولید، تصریح کرد: همانطور که در سال ۹۸ مشکل خاصی در برق رسانی به مشترکین نداشتیم، باید در سال ۱۳۹۹ هم برای تحقق شعار جهش تولید، انرژی برق را مداوم و بدون وقفه، به تمامی مشترکین ارائه دهیم.
  • اله دادی با اشاره به چالش های احتمالی برای برق رسانی در سال پیش رو، گفت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی، میانگین دما حداقل یک درجه نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت؛ این در حالی است که طبق بررسی ها افزایش هر درجه از دمای هوا در دمایی بیش از ۳۷ درجه، با هشتصد مگاوات افزایش مصرف رو به رو می شود.
وی با اشاره به بحران کرونا، تشریح کرد: هر ساله در فصل گرم سال برای کاهش مصرف برق، برخی روزها صنایع بزرگ تعطیل می شدند ولی ممکن است امسال با توجه به رکود به وجود آمده در صنایع و برای جبران این رکود، تعطیلی نداشته باشیم و همین امر باعث فشار بیشتر بر نیروگاه ها و شبکه توزیع برق می شود.
منبع خبرگزاری صدا و سیما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;