احتمال توافق جدید اوپک پلاس برای ورود اعضای جدید

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت: «ما با عربستان و برخی از کشورها در ارتباط هستیم و متوجه شدیم اگر تعداد اعضای اوپک پلاس افزایش یابد، احتمال یک توافق مشترک برای توازن بازار نفت وجود دارد.»

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  کریل دیمیتریو، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه معتقد است، امکان توافق جدید اوپک پلاس برای متوازن سازی بازارهای نفتی وجود دارد، درصورتی که کشورهای دیگر به این توافق بپیوندند و این کشورها باید برای تخریب اقتصادی ناشی از ویروس کرونا همکاری کنند.
دیمیتریو در یک مصاحبه تلفنی به رویترز گفت: «اقدامات مشترک توسط کشورها لازم است تا اقتصاد جهانی دوباره بازیافته شود… این احتمال وجود دارد که این اقدامات در چهارچوب توافق اوپک پلاس نیز بتواند انجام شود.»
روسیه، یک تولیدکننده بزرگ نفت غیراوپکی و عربستان یک تولیدکننده بزرگ اوپکی است. توافق میان اوپک و کشورهای تولیدکننده دیگر برای کاهش تولید به منظور تقویت قیمت ها در ماه جاری میلادی از هم پاشید و قیمت نفت کاهش یافت.
دیمیتریو یکی از مغز متفکران روسیه در توافق اولیه کاهش تولید این کشور با اوپک بوده است.
وی افزود: «ما با عربستان و برخی از کشورهای دیگر در ارتباط هستیم. بر اساس این تماس ها، ما متوجه شدیم که اگر تعداد اعضای اوپک پلاس افزایش یابد و کشورهای دیگری به این گروه بپیوندند، احتمال یک توافق مشترک برای توازن بازار نفت وجود دارد.»
دیمیتریو از گفتن اینکه اعضای این توافق جدید چه کسی باید باشند یا می‌توانند باشند، خودداری کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته گفت: در جنگ قیمت نفت میان عربستان و روسیه در زمان مناسب وارد خواهد شد.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;