اجرای پایلوت آزمایش ساختمان صفر انرژی در تهران

ساختمان بلدیه قدیم شهر تهران واقع در میدان امام خمینی (ره) تهران، به عنوان پروژه پایلوت انجام آزمایش‌های ساختمان‌های صفر انرژی به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش تاسیسات نیوز، دبیر انستیتو شهر خلاق کشور و مدیر تحقیق و توسعه سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران گفت: با توجه به این که مصرف انرژی در همه جای دنیا از این پس دارای محدودیت‌های خاصی خواهد شد، دیدگاه کلی مصرف انرژی بر این سمت و سو است که از منابع انرژی غیرفسیلی بهره‌برداری بیشتری شود.
کامران رحمتی اضافه کرد: اگرچه منابع انرژی پاک و غیر فسیلی در کشور ما زیاد است؛ ولی به دلیل نبود الگوی صحیح مصرف، تولید انرژی گرمایشی در کشور ما همچنان بر اساس مصرف سوخت‌های فسیلی شکل می‌گیرد. همچنین امکاناتی مانند نانومواد و نانوتکنولوژی می‌توانند ضمن جلوگیری از انتقال بی‌دلیل انرژی، خود تولیدکننده انرژی باشند.
رحمتی خاطرنشان کرد: بدین منظور و برای انجام آزمایش‌های ساختمان‌های صفر انرژی، در حال حاضر ساختمان بلدیه قدیم شهر تهران واقع در میدان امام خمینی (ره) تهران، به عنوان پروژه پایلوت در حال طراحی و ساخت است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با تأکید بر این موضوع که ساختمان صفر انرژی در واقع خود زیرمجموعه‌ای از ساختمان‌های هوشمند است، عنوان کرد: ساختمان‌های قدیمی، همزمان هم حدودا ۴۰ درصد از سوخت‌های فسیلی در کشور را مصرف می‌کنند و هم از آلاینده‌های محیط زیست به شمار می‌آیند. این در حالی است که که با دستیابی به تکنولوژی ساختمان‌های صفر انرژی، می‌توان علاوه بر کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، از آلایش محیط زیست نیز جلوگیری کرد.
دبیر انستیتو شهر خلاق کشور از برگزاری نشست‌ها و سمینارهای پیوسته و ماهانه در کشور با محوریت مصرف انرژی و ساختمان‌های صفر انرژی خبر داد و افزود: با بررسی دستاوردهای همه کشورهای جهان، ما نیز خواه ناخواه ناگزیر از حرکت به سمت طراحی و ساخت ساختمان‌های صفر انرژی در کشور هستیم.
گفتنی است پیش از این سمینار “علمی- تخصصی بهینه‌سازی انرژی و طراحی ساختمان انرژی صفر” با حضور دکتر کامران رحمتی و پروفسور ساسان محاسب دکترای سازه از دانشگاه زوریخ سوییس و استاد مدعو دانشگاه تهران، در زنجان برگزار شد.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;