آسانسور های بدون گواهینامه ادواری قابل شکایت و پی گیری هستند

مدیر کل استاندارد استان البرز گفت: استاندارد، تنها متولی بررسی کیفیت خود آسانسور بوده و نظارت بر فعالیت شرکت‌های نصاب و فروشنده  و قیمت گذاری‌های آنها در حوزه اختیارات  استاندارد  نیست.

به گزارش تاسیسات نیوز، فتانه شکرالهی، مدیر کل استاندارد استان البرز، با بیان اینکه مردم باید نسبت به وضعیت ایمنی و استاندارد آسانسورهایی که استفاده می‌کنند حساس باشند، گفت: اگر این حساسیت در جامعه در خصوص وضعیت ایمنی آسانسورها ایجاد شود، اداره کل استاندارد بهتر می‌تواند نسبت به ارائه خدمات اقدام نماید.

وی با بیان اینکه اگر آسانسور با الزامات استاندارد منطبق باشد گواهینامه یک ساله برای آن صادر می‌شود، ادامه داد: اما در صورتی که این آسانسور از تعمیر و نگهداری مناسب ماهیانه برخوردار نباشد به سرعت از شرایط استاندارد خارج می‌شود.
مدیرکل استان البرز اظهار کرد: این اداره کل تنها متولی بررسی کیفیت خود آسانسور بوده و نظارت بر فعالیت شرکت‌های نصاب و فروشنده آسانسور و قیمت گذاری‌های آنها در حوزه اختیارات استاندارد نبوده و اتحادیه‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید در این حوزه نظارت نمایند.
دبیر شورای استاندارد استان در انتها گفت متاسفانه بعضی تصور می‌کنند پس از صدور گواهینامه یکساله کار تمام شده و دیگر با این آسانسور کاری ندارند درحالی که طبق قانون پس از یکسال آسانسورها باید نسبت به اخذ گواهی ادواری اقدام نموده و در طول سال نیز الزامات و شرایط استاندارد را حفظ نمایند.
شکرالهی از شهروندان استان خواست در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه استاندارد موارد را از طریق شماره ۱۵۱۷ اطلاع رسانی نموده واز مشاوره کارشناسی  اداره کل درخصوص نحوه شروع استاندارد سازی آسانسورها برخوردار شوند.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;