نصب آسانسور مستلزم تاییدیه استاندارد است

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انجام ۲۵۰ بازرسی از آسانسور دستگاه‌های دولتی در این استان خبر داد.
به گزراش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمود رضا نیازی درباره این موضوع گفت: نصب آسانسور در ساختمان‌ها، دستگاه‌های دولتی و اماکن عمومی و خصوصی را مستلزم تاییدیه استاندارد دانست.
وی اشاره‌ای به بازرسی‌های صورت گرفته در این زمینه داشت و افزود: در ۲۵۰ بازرسی که طی ۲ سال گذشته انجام دادیم، بانک اطلاعاتی‌ای برای آسانسورهای نصب شده در دستگاه‌های دولتی ایجاد کرده‌ایم.مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: حدود ۲۰ درصد این دستگاه‌ها توانسته‌اند تاییدیه ایمنی و استاندارد را از ما دریافت کنند.
وی عنوان کرد: تمامی مالکان و بهره برداران ساختمان‌های شخصی، مکان‌های عمومی و دستگاه‌های دولتی ملزم به استانداردسازی آسانسورهای خود هستند.این مسئول بیان داشت: مدیران این بحث را جدی بگیرند و در بحث استاندار سازی و تاییدیه ایمنی آسانسور مکان‌هایی که پوشش دارند با اداره کل استاندارد هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشد که بتوانیم این موارد نقص و عدم انطباق‌هایی که وجود دارد، با همکاری و هماهنگی هم انجام دهیم.
نیازی خاطرنشان کرد: هر ساختمان برای اخذ مجوز پایان کار نیاز به اخذ تاییدیه استاندارد آسانسور داشته که این تاییدیه یکسال اعتبار دارد و پس از آن نیاز به بازرسی مجدد در این زمینه است.وی شماره ۴ رقمی ۴۵۱۷ و سامانه ۱۵۱۷ را که به صورت شبانه روزی فعال بوده برای طرح شکایات و گزارشات در این زمینه و حوزه‌هایی که با ایمنی مردم در ارتباط است، اعلام کرد
آسانسورها شناسنامه دار می شوند
در نشستی با حضور تشکل های صنعتی و صنفی آسانسور و پله برقی ایران از سامانه جامع آسانسور و شناسانامه آسانسور رونمایی شد.
 پیمان پیرایش، مدیرکل دفتر نظارت بر صنایع فلزی با اعلام این مطلب گفت: این نشست به منظور تعامل و تبادل نظر بین صنعت آسانسور و سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
مدیرکل دفتر نظارت بر صنایع فلزی با اشاره به اهمیت استانداردسازی قطعات آسانبر افزود: استاندارد های آسانسور هیدرولیک ، استاندارد پله برقی ،استاندارد ادواری آسانسور ، رویه بازرسی و استاندارد های جدید و در دست تدوین آسانسور و قطعات آن در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در برخی موارد آیین نامه مربوط به تدوین استانداردها به تصویب اعضا رسیده است گفت: نحوه پیشگیری و برخورد با ارائه قطعات غیر استاندارد و تقلبی نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست به بحث گذاشته شد.
مدیرکل دفتر نظارت بر صنایع فلزی با بیان اینکه برگزاری چنین نشستی همواره مورد تقاضای مسولان صنف و صنعت آسانسور بوده افزود: نکات مربوط به استاندارد آسانسور همواره مورد توجه مسولان سازمان ملی استاندارد ایران است تا با رعایت استانداردها در ساخت ، نصب و بهره برداری از این دستگاه دیگر شاهد اتفاقات ناگوار برای شهروندان نباشیم.
منبع پایگاه اطلاع رسانی دولت مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;