آخرین قیمت مصالح مورد نیاز برای بازسازی خانه چه قدر است؟

در بازسازی خانه به دلیل گسترده بودن بخش های بازسازی، مصالح گوناگونی استفاده می شوند که لازم است قبل از قیمت گیری درباره مصالح، دقیقاً بخشی که قرار است بازسازی شود را مشخص کنید.
به گزارش تاسیسات نیوز، اگر به دنبال بازسازی خانه هستید، یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه کنید، هزینه‌های بازسازی خانه است. هزینه‌های بازسازی از مصالح گرفته تا هزینه‌های طراحی و اجرا همه را باید لحاظ کنید، بنابراین قبل از هر اقدامی باید هزینه‌ها را مشخص کنید. در بازسازی خانه به دلیل گسترده بودن بخش‌های بازسازی، مصالح گوناگونی استفاده می‌شوند که لازم است قبل از قیمت گیری درباره مصالح، دقیقاً بخشی که قرار است بازسازی شود را مشخص کنید.
در این مقاله شما را با سایت تخصصی «سلام ساختمان» آشنا می‌کنیم تا بتوانید از طریق آن از هزینه‌های بازسازی خانه و آخرین قیمت مصالح با خبر شوید، اما قبل از آن باید به این مسئله توجه کنید که قصد دارید که کدام قسمت از خانه را بازسازی کنید؟!
نکات اولیه درمورد تعیین هزینه بازسازی (مصالح و دستمزدها) چیست؟
ابتدایی ترین و مهم‌ترین نکات در مورد تعیینِ هزینه بازسازی خانه که شامل هزینه مصالح و دستمزدها می‌شود عبارت اند از:
*  این که بدانیم قصد نوسازی و بازسازی کدام قسمت از خانه را داریم
*  همچنین بدانیم بازسازی را با چه هدفی انجام می‌دهیم
*  با میزانِ تغییر قیمت مصالح خانه آشنا باشیم، زیرا قیمت مصالح روزبه‌روز تغییر می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود هزینه بازسازی خانه هم متغیر باشد
*  باید بدانیم قصد داریم یک بازسازی عادی انجام دهیم یا اینکه قرار است بازسازی لوکس انجام دهیم
در این مورد بد نیست بدانید که:
در بازسازی لوکس قیمت مصالحی که استفاده می‌کنید پنجاه تا صد درصد گران‌تر از قیمت مصالح در بازسازی عادی است. البته دستمزد مجریان و پیمانکاران هم تا حدودی بیشتر است اما تفاوت عمده در قیمت مصالح اولیه است.
*  بازسازی در هر بخشی مصالح و متریال ویژه خود را می‌خواهد، بنابراین لازم است که هزینه هر بخش را به‌طور جداگانه بررسی کنیم.
برای مثال:
برخی افراد، تنها تصمیم دارند که در بازسازی خانه، تغییراتی در آشپزخانه برای داشتن آشپزخانه‌ای زیبا با کارایی بیشتر بدهند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند به علت فرسودگی یا هر علت دیگر سرویس بهداشتی یا حمام را تغییر بدهند و برخی دیگر به اتاق‌خواب‌ها و تغییر فضای نشیمن می‌پردازند یا بخش‌های دیگری از خانه را بازسازی می‌کنند.
حالا که با نکات کلی برای تعیین هزینه بازسازی آشنا شدین، در ادامه‌ی مطالب به طور جزئی تر به بررسی هزینه مصالح، در بازسازی بخش های مختلف خانه می‌پردازیم.
قیمت مصالح در بازسازی بخش‌های مختلف خانه چگونه است؟
وابسته به هدف ما و نیاز ساختمان، بازسازی در بخش‌ها و فضاهای مختلفی از خانه انجام می‌شود که برای هر بخش هم نیاز به مصالح بازسازی متفاوتی داریم. در این قسمت به بررسی قیمت مصالح در بازسازی قسمت‌های مختلف خانه می‌پردازیم.
۱٫قیمت مصالح در بازسازی آشپزخانه
یکی از بخش‌هایی که در بازسازی خانه اهمیت بسزایی دارد، بازسازی آشپزخانه است. در ادامه مصالحی که در بازسازی آشپزخانه مهم هستند را بیان می کنیم و به بررسی هزینه برخی از آن ها می‌پردازیم.
هزینه مصالح در بازسازی آَشپزخانه شامل چه مواردی می‌شود؟
هزینه مصالح در بازسازی آشپزخانه شامل موارد زیر است که اعداد و ارقام برخی از آن ها را برای شما آوردیم:
۱٫  هزینه کابینت آشپزخانه:
این هزینه برای جنس‌ها و طرح های مختلف کابینت، از متری ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان برای کابینت ملامینه تا متری ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای کابینت چوبی قابل تغییر هست.
۲٫  هزینه سرامیک کف:
قیمت سرامیک کف به عواملی مختلفی از جمله ابعاد بستگی دارد و برای مثال قیمت سرامیک با ابعاد ۴۰*۴۰ از ۷۰,۰۰۰  تومان شروع شده و در سرامیک ها با ابعاد ۱۲۰*۶۰ به ۸۰,۰۰۰  تومان هم می‌رسد.
۳٫  هزینه کاشی بین کابینتی:
این هزینه از متری ۱۲۰,۰۰۰ تومان برای کاشی هایی با ابعاد کوچک‌تر تا متری ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای نوع اسلب متفاوت است.
موارد زیر نیز از دیگر مصالح مورد نیاز در بازسازی آشپزخانه هستند که قیمت های متفاوتی دارند و می‌توانید آخرین قیمت آن‌ها را در سایت سلام ساختمان پیدا کنید.
۴٫  هزینه نورپردازی آشپزخانه
۵٫  هزینه سقف کاذب آشپزخانه
۶٫  هزینه تاسیسات
۷٫  هزینه پنجره در صورت نیاز
قیمت مصالح در بازسازی سرویس بهداشتی
۲٫قیمت مصالح در بازسازی سرویس بهداشتی
قیمت مصالح در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام شامل هزینه آینه، سرامیک، شیر آلات، سنگ دستشویی و … می‌باشد. بنابراین قبل از شروع بازسازی سرویس، لازم است که قیمت هریک از مصالح بالا را بدانیم. در این راستا طبق آخرین قیمت‌های اعلام شده توسط متخصصینِ سایت سلام ساختمان برای بازسازی سرویس و حمام، هزینه برخی مصالح و نیز هزینه کلی بازسازی به شرح زیر است:
*  هزینه شیرآلات حمام و دستشویی از ۵۰۰,۰۰۰ تومان تا  ۱,۷۰۰,۰۰۰ میلیون تومان و حتی بیشتر متغیر است.
*  قیمت توالت فرنگی و ایرانی از ۱۰۰,۰۰۰ تومان تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان و حتی بیشتر متغیر است.
*  در نهایت نیز، از ۱,۶۰۰,۰۰۰ برای بازسازی کامل اقتصادی سرویس و حمام تا ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ برای بازسازی کامل لوکس سرویس و حمام، هزینه مورد نیاز است. البته در این هزینه علاوه بر قیمت مصالح، کمی هزینه دستمزد هم در نظر گرفته شده است.
قیمت مصالح در بازسازی
۳٫قیمت مصالح در بازسازی اتاق‌خواب و فضای نشیمن
بازسازی نشیمن و اتاق‌خواب‌ها به‌عنوان فضاهایی که برای استراحت و آرامش افراد در نظر گرفته می‌شود، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. این بازسازی و زیباسازی شامل موارد زیر می‌شود:
*  تعویض کف‌پوش‌ها
*  پوشش دیوارها
*  رنگ یا کاغذدیواری
*  نورپردازی
*  نصب و تعویض کمد دیواری
*  تغییر پنجره‌ها و …
در ادامه به توضیح و بررسی قیمت دو مورد از آیتم های بالا پرداختیم:
  1. قیمت کاغذ دیواری از رولی ۱۰۰,۰۰۰ تومان برای کاغذ دیواری ایرانی تا رولی ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای کاغذ دیواری اروپایی متغیر است.
  2. قیمت کمد دیواری برای جنس ها و مدل های مختلف از متری ۹۰۰,۰۰۰ تومان برای کمد دیواری ملامینه تا متری ۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان برای کمد دیواری چوبی متغیر است.
 برای اطلاع دقیق از قیمت سایر این مصالح می‌توانید به سایت سلام ساختمان مراجعه کنید و مشاوره رایگان بگیرید.
۴٫قیمت مصالح در بازسازی سقف
قیمت سقف خانه در بازسازی از متری ۹۰,۰۰۰ تومان تا متری ۷۰۰,۰۰۰ تومان می‌تواند متغیر باشد که البته باید از این هزینه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه دستمزد رو کم کنید تا هزینه مصالح به دست بیاید.
توصیه آخر!
امیدواریم با خواندن مطالب بالا تا حدودی با کلیات کار بازسازی خانه و قیمت مصالح بازسازی آشنا شده باشید و قبل از برآورد هزینه‌ها در بازسازی خانه، حتماً تعیین کنید که چه بخش‌هایی را قرار است بازسازی کنید. برای مشاهده انواع خدمات ساختمانی، به سلام ساختمان بزرگترین بازار آنلاین کابینت و دکوراسیون داخلی مراجعه کنید. سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای بازسازی خانه و ارائه انواع خدمات ساختمانی نظیر کابینت، کمد، دکوراسیون داخلی و … است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;