گره اقتصادی در نمایشگاه تاسیسات

سعید سعیدی
فعال رسانه‌ای

شرایط اقتصادی گریبان نمایشگاه هفدهم را گرفت

سال گذشته، پس از شرکت در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، شاهد حضور پررنگ برندهای مطرح و خوشنام ایرانی و خارجی بودیم.
برندهایی که بعضا به‌تنهایی یک سالن را قبضه کرده بودند تا با تمام توان خود در عرصه تاسیسات عرض‌اندام کنند.
سالن‌هایی که برندهای برتر خارجی را گرد هم آورده بود تا جنبه بین‌المللی نمایشگاه را محقق کنند. این نمایشگاه آنقدر پررنگ و وسیع بود که برای بازدید از تمام غرفه‌ها با ضیق وقت مواجه شدیم و سعادت دیدار با مدیران برخی از برندها را از دست دادیم.
در آخرین روز نمایشگاه شانزدهم، تصورمان این بود که سال آینده در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات جای سوزن انداختن نخواهد نبود و برندها چه داخلی چه خارجی با قدرتی مضاعف در این نمایشگاه شرکت می‌کنند؛ اما زهی خیال باطل.
از یک سو، اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، مانع از حضور برندهای مطرح خارجی در این نمایشگاه شد و از سوی دیگر، شرایط اقتصادی حاکم در جامعه و نوسانات در بازار ارز دست به دست هم دادند تا حضور مقتدرانه شرکت‌های داخلی در این نمایشگاه را کمرنگ کنند. برندهایی که یک سالن کامل، برای معرفی محصولاتشان کم بود، یا شرکت نکرده بودند و یا به حضور در یک غرفه نه چندان بزرگ اکتفا کرده بودند.
البته که نمی‌توان حضور غرفه‌های شیک و لوکس داخلی در نمایشگاه هفدهم را انکار کرد، اما به اذعان خود این برندها، این حضور پررنگ و لعاب، صرفا برای عقب نماندن از قافله صورت گرفته و آنطور که باید و شاید توجیه مالی و اقتصادی برای شرکت نداشته است.
کمرنگ بودن نمایشگاه امسال، باید زنگ خطری باشد برای مسئولان ذی‌ربط تا در جهت احیا و رساندن آن به سطح بین‌المللی تلاش خود را به کار گیرند که مبادا نمایشگاه هجدهم هم با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کند.
امیدواریم به یاری خداوند و با بهتر شدن شرایط اقتصادی و رفع تحریم‌ها، شاهد حضور برندهای معروف داخلی و خارجی در نمایشگاه هجدهم باشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;