گرما به مدارس می‌آید

یکی از مسائلی که در فصل سرما مهم و ضروری است مسئله گرمایش مدارس است. گرما به مدارس می‌آید به شرطی که استانداردسازی شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصویب قانونی به منظور تأمین اعتبارات برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس، تصریح کرد: سیستم گرمایشی مدارس کشور تا دو سال دیگر استاندارد می‌شود.
محمدمهدی زاهدی، درباره وضعیت سیستم گرمایشی مدارس در آستانه فصل سرما گفت: مجلس در قانون رفع موانع تولید، مصوبه‌ای برای کمک به آموزش و پرورش به منظور تأمین اعتبارات لازم برای سیستم سرمایش و گرمایش مدارس داشت و قانونی دائمی برای این موضوع تدوین کرد؛ بدین صورت که از محل اخذ عوارض بر گاز درصدی به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: به موجب این قانون هر ساله باید ۱۰ درصد بهای گاز مصرفی علاوه بر نرخ گاز به عنوان عوارض از مشترکان دریافت شود که ۲۰درصد از این میزان صرف تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس شود.
عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: خوشبختانه این اعتبارات تا کنون به صورت مرتب پرداخت شده و اگر شرایط آموزش و پرورش در وضعیت فعلی با چهار سال قبل مقایسه شود، تفاوت فاحشی در مدارس از حیث سیستم سرمایش و گرمایش ملاحظه می‌شود زیرا بسیاری از وسایل قدیمی بهبود پیدا کرده، تلاش شده که بخاری‌های نفتی جمع‌آوری و سیستم‌های نو و به‌روز جایگزین شود.
وی ادامه داد: البته هنوز در این حوزه کارها به صورت صددرصد انجام نشده و احتمالا تا دو سال دیگر به طول می‌انجامد که با تزریق این بودجه به صورت کامل، مدارس حداقل در بحث گرمایش دچار مشکل نباشند.
امسال اعتبارات کمتری دست آموزش و پرورش را می‌گیرد
زاهدی درباره برآورد مالی حاصل از این قانون گفت: این میزان متغیر است؛ عدد آن به مبلغی که بابت عوارض گاز دریافت می‌شود، بستگی دارد.
وی افزود: برخی قوانین جدیدالوضع، قوانین دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ مثلا امسال قانونی وضع شد که بر اساس آن نیروگاه‌هایی که از گاز استفاده می‌کنند، از تخفیف ویژه برخوردار می‌شوند.
این قانون در بحث اخذ عوارض دریافتی اثرگذار است و لذا برآورد مالی قانون برای سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس قابل پیش‌بینی نیست.
عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال اعتبارات کمتری از سال گذشته به واسطه برخی قوانین جدید دست آموزش و پرورش برای تجهیز سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس را می‌گیرد، تاکید کرد: تا دوسال دیگر باید حداقل سیستم گرمایش مدارس به‌روز و استاندارد شود.
منبع: خانه ملت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;