گازرسانی به روستاها در دست طراحی

به گزارش تاسیسات نیوز، فرماندار شهرستان سروآباد گفت: در راستاي برنامه هاي توسعه اي خدمات گازرساني در مناطق کمتر توسعه يافته عمليات گاز رساني به هشت روستاي اين شهرستان در دست طراحي است.

کوهسار دادور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: همچنين عمليات گازرساني به يک روستاي شهرستان در دست اجرا و عمليات گازرساني به يک روستاي ديگر در هفته دفاع مقدس به بهره برداري خواهد رسيد.


وي اضافه کرد: از مجموع 73 روستاي شهرستان سروآباد 63 روستاي اين شهرستان از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند و عمليات گاز رساني به هشت روستاي ديگر در دست طراحي است.


فرماندار شهرستان سروآباد گفت: گازرساني به روستاي ژيوار که 85 درصد پيشرفت فيزيکي دارد در مرحله اجرا است و گازرساني به روستاهاي عباس آباد، کلجي، ناو، نوين، هرسين، جولانده، ديوزناو و زوم در دست طراحي است.


وي افزود: براي اين روستاها در مجموع اعتباري بيش از بر 72 ميليارد ريال نياز است که با گازرساني به اين هشت روستا در مجموع هزار و 53 خانوار از نعمت گاز طبيعي بهره مند خواهند شد.


وي اظهار داشت: عمليات گازرساني به کارخانه آرد اين شهرستان در دست اقدام است و مشکل گازرساني به چند خانوار باقي مانده در روستاهاي بلبر و سلين بخش هورامان برطرف شده است.


وي اضافه کرد: برنامه هاي راهبردي عمليات توسعه پايدار با تاکيد بر اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در مناطق کمتر توسعه يافته و اتمام عمليات گاز رساني به شهرستان سروآباد در دست اجرا است.


به گزارش ايرنا، عمليات گاز رساني به شهرستان سروآباد از سال 85 آغاز شد و در طول 12 سال، علاوه بر 89 درصد روستاها، 100 درصد جمعيت شهري از نعمت گاز طبيعي برخوردار شده اند.


از مجموع 73 روستاي شهرستان سروآباد 63 روستا اکنون به شبکه گاز متصل است، گازرساني به هشت روستا در دست طراحي، گاز رساني به يک روستا در دست اجرا و گازرساني به يک روستاي ديگر اين شهرستان در هفته دفاع مقدس امسال به بهره برداري خواهد رسيد.


شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزي و هورامان با بيش از 52 هزار نفر جمعيت در فاصله 90 کيلومتري از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کيلومتر مرز با کشور عراق دارد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;