غافلگیری گرما با سرویس به موقع کولرها

با شروع فصل گرما، استفاده از دستگاه‌های خنک کننده و تهویه مطبوع افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، دستگاه‌های خنک‌کننده با تنوع زیاد در بازار موجود هستند، اما متداول‌ترین سیستم‌های سرمایشی که در تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند، کولرهای آبی و کولرهای گازی هستند.
کولرهای آبی به‌دلیل سازگار بودن با محیط زیست، مصرف انرژی پایین و تعمیر و نگهداری آسان از انتخاب‌های اول برای خنک کردن محیط هستند.
کولرهای گازی نیز به دلیل مصرف کمتر آب، قدرت خنک‌کنندگی بالا و تصفیه هوا مورد استقبال قرار گرفته‌اند. هر کدام از این دستگاه‌ها مزایای مختص به خود را دارند.
کولرهای گازی بهتر است در مناطقی با آب و هوای شرجی استفاده شوند و کولرهای آبی به دلیل تولید رطوبت بهترین انتخاب برای مناطق خشک هستند.
برای افزایش راندمان و عمر خنک‌کننده‌ها بهتر است سرویس دوره‌ای را مدنظر قرار دهید.
برای افرایش بازدهی دستگاه بهتر است حداقل یک بار در سال از متخصصان بخواهید دستگاه را بررسی کنند تا در صورت وجود اشکال پیش از شروع فصل گرما آن‌را رفع کنند.
مزیت سرویس دوره‌ای کولر این است که در صورت بروز هرگونه اشکال، می‌توانید با صرف هزینه کم‌تر آن را برطرف کنید و در صورت استفاده نکردن از سرویس دوره‌ای ممکن است عمر دستگاه و بازدهی آن کاهش پیدا کند.
تعمیر کولر گازی
اولین قدم برای تعمیر کولر گازی، پیدا کردن عیب و نقص پیش‌آمده است. برای این منظور بهتر است از یک متخصص بخواهید کولر را بررسی کند و پس از عیب‌یابی و برآورد هزینه‌ها اقدام به تعمیر دستگاه کنید.
البته تعمیر کولر گازی شامل فصل خاصی نمی‌شود زیرا بسیاری از کولرهای گازی به عنوان هیتر و گرم کننده نیز به کار می‌روند. همین دلیل باعث می‌شود که کولر گازی در هر فصلی از سال خراب شود و نیاز به تعمیر پیدا کند. در صورتی که هر یک از موارد زیر برای کولرگازی پیش آمد، از یک متخصص کمک بگیرید:
کولر باد خنک یا گرم تولید نمی‌کند
کولر کار نمی‌کند و یا روشن نمی‌شود
آب چکه می‌کند
بوی عجیب از کولر احساس می‌کنید
ترموستات مشکل پیدا کرده است
برفک روی لوله‌ها
کابل‌ها اتصالی کرده‌اند
و هر نشانه‌ای که احساس می‌کنید حاکی از خرابی قسمتی از دستگاه است، سریع با متخصص تعمیر کولر گازی تماس بگیرید.
تعمیر کولر آبی
سرویس کولرآبی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش عمر و بازدهی این دستگاه است. هرساله قبل از شروع فصل گرما پوشال‌ها را عوض کنید، از متخصصان تعمیر کولر آبی برای سرویس پمپ و موتور کولر کمک بگیرید.
از سوراخ نبودن کف کولر مطمئن شوید. در صورتی که کولر صدای زیادی تولید می‌کند، ممکن است تسمه پروانه یا قطعه دیگری در کولر نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.
اگر احساس می‌کنید کولر خنک نمی‌کند و یا هرگونه اشکالی که بازدهی دستگاه را پایین آورده است از تعمیرکار حرفه‌ای درخواست کنید کولر را بررسی کند و در صورت نیاز اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات کنید.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;