کمبود مواد اولیه در شیرآلات بهداشتی

عدم‌همکاری لازم شرکت‌های تامین‌کننده مواد اولیه، بزرگ‌ترین مشکل یا چالش صنعت شیرآلات بهداشتی برای افزایش تولید و به‌دنبال آن افزایش صادرات است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مجتبی ریاحی فرد، مدیرعامل شیرآلات بهداشتی ریسکو با اعلام این مطلب به دنیای‌اقتصاد گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های تامین‌کننده مواد اولیه، به منظور افزایش آمارهای صادرات خود، خام فروشی را به تامین نیاز داخل برای تولید محصول با ارزش افزوده بیشتر ترجیح می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه تولید شیرآلات آب‌رسانی به‌دلیل ارزش افزوده بالا و وجود مواد اولیه داخلی و درصد پایین نیاز به خارج از کشور، گزینه بسیار مناسبی برای صادرات است، افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که مانع توسعه این کسب‌وکار (شیرآلات بهداشتی) می‌شود، وجود شرکت‌ها یا برندهای غیر‌تولیدی یا مونتاژ کار است.
متاسفانه در گذشته به‌دلیل حجم بالای ساخت و سازها، شرکت‌های بسیاری در عرصه تولید شیرآلات بهداشتی ورود کردند که هم‌اکنون به‌دلیل رکود در بخش مسکن بسیاری از آنها قادر به ادامه فعالیت نیستند و از طریق کاهش کیفیت و قیمت با یکدیگر رقابت می‌کنند که این موضوع باعث به خطر افتادن سلامت جامعه می‌شود.
مدیرعامل شیرآلات بهداشتی ریسکو درمورد تاریخچه و زمینه فعالیت این شرکت نیز گفت: مجموعه ریسکو در سال ۱۳۵۰ در زمینه شیرهای آب‌رسانی برنجی فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدا مشتری اصلی این شرکت، سازمان آب وقت بود؛ اما رفته‌رفته به توصیه مشتریان خارجی خود شروع به تولید شیرآلات ساختمانی برای صادرات کرد و اکنون علاوه‌بر بازار خارجی به بازار داخلی نیز ورود کرده است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون تنوع سبد محصولات ما به ۲۲۰ محصول رسیده است، افزود: پس از انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی، شرکت ریسکو توانست با تکیه بر توان داخلی علاوه‌بر صادرات، میزان بالایی از نیاز کشور به شیرآلات را تامین و علاوه‌بر ارز آوری، از خروج ارز جلوگیری کند.
همچنین این واحد با استفاده از دانش روز،کیفیت جهانی و استفاده از کارتریج‌های اروپایی، موفق به کسب نشان برتر کیفیت از انجمن دارندگان نشان استاندارد در سال۹۵ شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;