کره جنوبی در پی توسعه انرژی‌های پاک

کره جنوبی حدود ۳۰ درصد از برق خود را از انرژی پاک تولید می کند. نیروگاه های هسته ای یک سوم تولید برق در کره جنوبی را تشکیل می دهند که دارای ۲۴ راکتور هسته ای است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بر اساس نظرسنجی که از ۱۰۰۳ نفر در سراسر کره جنوبی، گرفته شد ۸۶.۲ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که از گسترش انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی و باد استقبال خواهند کرد.
لازم به ذکر است در این نظر سنجی، ۱۱پاسخ درصد از افراد علیه توسعه سیاست های توسعه ای انرژی های تجدید شونده بود و باقی مانده نیز رای ممتنع دادند.
تقریبا ۸۰ درصد از کسانی که در نظر داشتند استفاده گسترده از انرژی های تجدیدپذیر، می تواند بدون محدودیت از طبیعت به دست آید، آن را به عنوان یک راه موثر برای مقابله با گرمایش جهانی خواندند.
پاسخ دهندگان به عنوان نقاط ضعف عمده انرژی تجدید پذیر، تنها به هزینه های بالای تولید آن ها اشاره نمودند.
حدود ۴۲ درصد از پاسخ دهندگان گفتند اولویت اصلی سیاست های دولت باید کاهش آلودگی های زیست محیطی باشد و ۲۸ درصد دیگر نیز در پاسخ های خود به آن اشاره نمودند.
این نظرسنجی که به طور مشترک توسط انجمن انرژی های نوین و تجدید پذیر کره و موسسه استراتژی انرژی سبز انجام شده است، همچنین نشان می دهد که ۸۳ درصد از پاسخ دهندگان مخالف تولید هسته ای یا تولید انرژی از نیروگاه های حرارتی هستند.
در حال حاضر کره جنوبی حدود ۳۰ درصد از برق خود را از انرژی پاک تولید می کند. نیروگاه های هسته ای یک سوم تولید برق در کره جنوبی را تشکیل می دهند که دارای ۲۴ راکتور هسته ای است.
رییس جمهور ماه جائه روشن کرده است که دولت وی نیروگاه های هسته ای جدیدی را ساخت نخواهد کرد و کسانی را که در حال بهره برداری هستند، از بین خواهند برد تا زمانی که به پایان دوره زندگی خود برسند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;