کاهش پسماند و گاز گلخانه ای اولویت پپسی کولا

شرکت پپسی کولای برزیل، سبوس (پوسته) جو دو سر را به یک منبع انرژی ارزان و دوست دار محیط زیست تبدیل می کند.

بیومس

شرکت پپسی در کارخانه کویکر اوتز برزیل از یک روش نوین برای تولید انرژی استفاده می کند. به جای استفاده از سوخت های فسیلی مثل گاز طبیعی برای تغذیه دیگ بخاری که برای فراوری جو دو سر برای محصولات کویکر استفاده می شود، شرکت به یک بیومس (زیست توده) تجدید پذیر – سبوس جو دو سر – رو آورده است.

پوسته خارجی غلات از جمله جو دو سر یک محصول جانبی فراوری آنها بوده و در حجم زیاد در این کارخانجات تولید می شود. هر ماه این واحد به طور میانگین 520 تن از این ماده به ظاهر پسماند تولید می کند.

قبل از نصب بویلر بیومس در سال 2011، کارخانه از دیزل و گاز طبیعی برای تولید بخار فراوری جو دو سر استفاده می کرد و پسماند سبوس آسیاب، بسته بندی و به عنوان غذای دام استفاده می شد. امروز سالانه 1440 تن از این پسماند برای تغذیه دیگ بخار مورد استفاده قرار می گیرد. این کار هزاران دلار صرفه جویی در سال ایجاد کرده و مصرف انرژی کارخانه و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داده است.
برنامه سوخت بیومس سبب کاهش 41 درصدی در کل مصرف انرژی از سال 2010 شده و مصرف گاز طبیعی را به میزان 456000 متر مکعب کاهش داده است.

انرژی جو دو سر

دپارتمان انرژی ایالات متحده (DOE) می گوید: استفاده از بیومس به عنوان منبع انرژی پتانسیل کاهش قابل توجه انتشار گاز گلخانه ای را دارد. طبق نظر این واحد، استفاده از سوخت های بیومس برای انرژی مقدار خالص کربن در جو را اضافه نمی کند.. چون همین مقدار کربنی که در احتراق سوخت های بیومس آزاد می شود توسط گیاهان در زمان رشد جذب می شود.
پروژه بیومس در سال 2010 توسط شرکت پپسی کولای برزیل به عنوان بخشی از تلاش های آن برای کاهش انرژی و پسماند از عملیات خود اغاز شد؛ ادواردو ساچی – مدیر تولید اسنک و غلات پپسی کولای برزیل – می گوید: این واحد سالانه 16000 تن محصول بر پایه جو دو سر تولید می کند.

کاهش مصرف انرژی، انتشار گاز گلخانه ای و پسماند در واحدهای تولید پپسی یک اولویت به شمار می آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;