کار یا بیکاری؟!

روح الله واصف

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید، سرمقاله هفته نامه شماره 216 تاسیسات نیوز می باشد.


همکاران گرامی سلام و خداقوت


در پی تحولات روزهای اخیر و ساید بهتر بگویم هفته‌های اخیر، برای بسیاری از همکاران ما مسجل شده است که ترک وطن و مهاجرت به کشورهای دیگر موقعیت مناسب‌تری برای کار فراهم می‌کند. صرف‌نظر از درستی با نادرستی این تفکر، آنچه مهم است فرصتی است که برای همکاران باقی‌مانده در کشور فراهم است.


اوضاع سخت‌کاری برای بسیاری از شرکت‌ها باعث شده است که به تعدیل نیرو روی بیاورند. بدیهی است که کاهش نیروها از افراد کم اهمیت‌تر، ناتوان‌تر و با کارآیی کمتر آغاز می‌شود. خروج این نیروهای کاری از شرکت‌ها برای افراد شاغل در سایر شرکت‌ها نیز اوضاع بدی را رقم می‌زند.


زیرا ممکن است نیرویی که در یک شرکت از ناکارآمدترین افراد محسوب می‌شده است در شرکتی دیگر از توانمندترین مهندسان نیز خبره‌تر و بهتر باشد. پس شرکت‌ها ممکن است به‌جز تعدیل، به تجدید قوا نیز بپردازند.


در این میدان مسابقه و رقابت برای بقا، آن‌که منظم‌تر، با سوادتر و باهوش‌تر است می‌ماند و سایرین مجبور به ترک میدان مسابقه هستند.


نظم و هوش سازمانی (مانند انجام سریع کارهای مهم‌تر، طبقه‌بندی منطقی وظایف و عدم مراجعه فراوان به عناصر بالادستی که باعث اختلال در کارهای آنان می‌شود) بحثی است که برای همه کاملاً عیان است و نیاز به خودسازی دارد. اما دانش، بینش و راهکار، که از الزامات هر مهندس خبره‌ای است، را می‌توان با مطالعه، کلاس و مشورت به دست آورد.


مانند مسابقات ورزشی که پس از هر مبارزه و موفقیتی، مربیان بازی‌های رقیب بعدی را رصد می‌کنند، به ورزشکار تمرینات ویژه‌ای می‌دهند و او را برای مرحله بعدی کوچ می‌کنند همه ما باید برای به پایان رساندن این سال‌های سخت و دشوار چنین فرآیندی را پیش بگیریم و البته کسی موفق‌تر است که سریع‌تر از دیگران خود را به ابزار مهم مجهز کند.


فراموش نکنیم که رونالدو اگرچه فوتبالیستی بی همتاست، اما ساعت‌ها در روز به تمرینات بدنسازی و مهارتی می‌پردازد. زیرا می‌داند بازار او به همان اندازه که دوست داشتنی است بی‌رحم و خشن است و شاید شروع روند کاهشی بلافاصله به مرگ حرفه‌ای او بی انجامد.


تا بعد!






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;