کاربردی ترین اپلیکیشن ها برای معماران

در دنیای پیشرفته امروز، نرم افزارهایی برای معماران وجود دارند، که به راحتی بر روی تلفن همراه قابل دسترسی هستند.
به گزارش تاسیسات نیوز، در سال‌های گذشته،تلفن‌های هوشمند به یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای انجام فعالیت افراد تبدیل شده است.
در این راستا، شرکت‌ها برنامه‌های بسیاری را برای کمک به مردم برای انجام فعالیت‌ها و آسانی در کار ارائه داده ‌ند، که معماران نیز از این دسته خارج نیستند.
با رونق این صنعت،رقابت بین شرکت‌ها افزایش یافته، و کیفیت این برنامه‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته است.
برنامه‌های بسیاری برای معماران وجود دارد،ما ۱۰ برنامه برتر که شما به آن نیاز دارید را بررسی خواهیم کرد.
BIMx Graphisoft
BIMx Graphisoft
BIMx Graphisoft
BIMx Graphisoftصدرنشین برنامه‌ها و برنده چندین جایزه جهانی است.
یک تکنولوژی منحصربه فرد برای یکپارچه سازی پروژه‌های ساختمان ۲D و ۳D است.می‌توان BIMx را پل ارتباطی بین آتلیه طراحی و محل ساخت پروژه دانست و این خلاء ارتباطی توسط این برنامه از بین رفته است.
شما می‌توانید بدون هزینه چاپ،طرح‌های خود را به کارفرما و مشتری ارائه دهید.این برنامه درسیستم عامل‌های اندروید و iOS قابل دسترس است.
Autodesk Formit
Autodesk Formit
Autodesk Formit
با کمک این برنامه می‌توانید مدل‌های مفهومی را به سرعت در هر زمان و مکانی ایجاد کنید یا حتی مدل‌هایBIM را بر روی تلفن همراه خود ایجاد و ویرایش کنید.
اگر از کیفیت مدل‌های ساخته شده، راضی نیستید می‌توانید آن‌ها را به کامپیوتر انتقال دهید.این برنامه برای سیستم عامل های اندورید وiOS قابل دسترس است.
Autocad 360
Autocad 360
Autocad 360
AutoCAD 360 ،نرم افزار رسمی AutoCAD برای تلفن همراه است.
یک برنامه رایگان، برای رسم، طراحی، تهیه پیش نویس و اشتراک گذاری نقشه‌های اتوکد، که می‌توان در هر زمان و مکان از آن استفاده کرد.
با استفاده از این برنامه می‌توانید فایل‌های DWG را مشاهده و ویرایش کنید، این برنامه قابلیت‌های زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به امکان انجام کارها به صورت آفلاین، ارسال طراحی‌ها به ایمیل و یا آپلود کردن بر روی اکانت برنامه، کشیدن اشکال با بهره‌گیری از ابزارهای طراحی مختلف، پشتیبانی از مولتی تاچ، پرینت مستقیم بر روی پرینترهای اچ پی و … اشاره کرد.
با نرم افزار اندروید AutoCAD 360 طرح‌های خود همیشه همراه خود داشته باشید.
با استفاده از این برنامه می‌توانید هر نقشه‌ای که در ذهن خود دارید را در هرکجا که هستید توسط گوشی و یا تبلت خود پیاده سازی کنید.
شما با یکی از حرفه‌ای‌ترین برنامه‌‌های طراحی ۳ بعدی روبرو هستید. اگر ایده و نقشه‌ای در ذهن خود دارید و می‌خواهید آن را پیاده سازی کنید این برنامه را از دست ندهید. این برنامه برای سیستم عامل‌های اندورید وiOS قابل دسترس است.
MagicPlan
MagicPlan
MagicPlan
یک برنامه بسیار مفید و جالب.
با استفاده از دوربین تلفن همراه‌تان،پلان کف زمین را ترسیم کنید.برای استفاده از این برنامه،در یک مکان خاص ایستاده و تلفن همراه را به آن سمت بگیرید تا برنامه پلان کف را ترسیم کند.
بعد از انجام کار شما می‌توانید فایل آن را به فرمت های PDF،DXF و یا JPG تبدبل کنید. این برنامه برای سیستم عامل‌های اندورید وiOS قابل دسترس است.
SketchBook
SketchBook
SketchBook
برنامه SketchBookامکان نقاشی پیشرفته با قابلیت‌های بسیار بالا را به کاربران می‌دهد. این برنامه همچنین امکان طراحی با استفاده از قلم دیجیتالی را نیز فراهم کرده است.
می‌توانید بسیار آسان و سریع در هر زمان و مکانی با استفاده از این برنامه طراحی کنید و با بهره بردن از ابزارهای طراحی فوق‌العاده موجود در این برنامه،تمامی ایده‌های طراحی خود را بدون استفاده از قلم و کاغذ پیاده سازی کنید.
در برنامه SketchBook کاربران از ابزارها و ویژگی‌های مختلفی همچون ابزارهای حرفه‌ای رسم خطوط، سایه زنی، طراحی‌های اولیه، Brush های پیشرفته با کیفیت‌های بالا، قابلیت حاشیه نویسی بر روی طرح به منظور یادآوری نکات در ادامه طراحی و قابلیت حذف آن‌ها به راحتی، سازگاری با برنامه فتوشاپ و … بهره‌مند خواهند شد.
این برنامه برای سیستم عامل‌های اندورید وiOS قابل دسترس است.
Morpholio Trace
Morpholio Trace
Morpholio Trace
برنامه‌ای مفید برای ترسیم اسکیس است.شما می‌توانید با استفاده از لایه‌های متفاومت اسکیس‌های خود را در هر زمان و مکانی با سرعت و دقت بالا و زیبا طراحی کنید.این برنامه فقط برای سیستم عاملiOS طراحی شده است.
CADTOUCH
CADTOUCH 1
CADTOUCH 1
یک برنامه مفید و کاربردی برای مهندسان عمران و معماری و تمام کسانی که با فایل‌های اتوکد سروکار دارند و می‌خواهند این فایل همیشه همراه خود داشته باشند و درآن تغییراتی ایجاد کنند. این برنامه شباهت زیادی به برنامه اتوکد در ویندوز دارد و همچنین قابلیت پشتیبانی از پسوندهای DWG و DWF را دارد.
CADTOUCH 2
CADTOUCH 2
از جمله ویژگی‌های مهم دیگر می‌توان به دارا بودن خط،مستطیل،کمان،مستطیل،کمان،چرخش،آینه،بلوک‌های آماده،نوشتن متن و…. اشاره کرد.
CADTOUCH 3
CADTOUCH 3
بعد از اتمام کار، شما می‌توانید آن را ایمیل کنید در نتیجه برای زمانی که در دفتر کار نیستید، برنامه مفیدی است. این برنامه برای سیستم عامل های اندورید وiOS قابل دسترس است.
Shapr3D
Shapr3D
Shapr3D
این برنامه یک ابزار ۳D CAD برای iPad Pro است.کاربران می‌توانند اسکیس‌های خود را سریع و آسان طراحی و بلافاصله آن را به ۳ بعدی تبدیل کنند.این برنامه همانند برنامه‌های حرفه‌ای طراحی شده و قدرت بالایی دارد.shaper3Dبرای سیستم عاملiOS قابل دسترس است.
Sun Seeker
Sun Seeker
Sun Seeker
این برنامه به معماران در مورد انتخاب جهت درست ساختمان،مسیر حرکت خورشید،زمان طلوع و غروب خورشید اطلاعات مفیدی می‌دهد.این برنامه برای سیستم عاملiOS قابل دسترس است.
Houzz
Houzz
Houzz
Houzzیکی از بهترین برنامه‌های منتشر شده در سال۲۰۱۶ و همچنین بهترین برنامه در زمینه دکوراسیون داخلی است.
در این برنامه میلیون‌ها تصویر با کیفیت فوق‌العاده بالا از اتاق‌ها،نشیمن،آشپزخانه و…. قرار داده شده است که می‌توانید با انتخاب وسایل،مبلمان،کابینت ها و…ایده‌های خود را اجرا کنید ولذت ببرید.
منبع هنر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;