چین پرچمدار انرژی‌های تجدیدپذیر

 

به گزارش تاسیسات نیوز، گزارش سازمان IEEFA حاکی از آن است که چین در سال های آتی بزرگترین سرمایه گذاری ها را در بخش انرژی های تجدید پذیر خواهد کرد و از این پس به جای آمریکا، پرچمدار این صنعت خواهد شد.


گزارشی جدید حاکی از آن است که با عقب نشینی آمریکا، چین به عنوان رهبر جهانی در زمینه تکنولوژی های تجدید پذیر نقش ایفا خواهد کرد. چین بزرگترین منتشر کننده گازهای گلخانه ای در جهان است و هنوز هم روی زغال سنگ سرمایه گذاری می کند. اما در سال های اخیر این کشور تبدیل به بزرگترین سرمایه گذار در انرژی های تجدید پذیر تبدیل شده است.


براساس گزارش موسسه اقتصاد و تجزیه و تحلیل مالی انرژی (IEEFA)، این کشور در حال رهبری سرمایه گذاری های بین المللی در این بخش است.


IEEFA گفت: “با افزایش سرعت حرکت جهانی به سوی انرژی های تجدیدپذیر، و با توجه به اینکه تکنولوژی ذخیره سازی باتری و وسایل نقلیه الکتریکی در حال پیشرفت است، چین در طول چند دهه آینده این تصمیم را دارد تا بر کل جهان غالبیت یابد.”


IEEFA رکورد بالای 44 میلیارد دلاری از سوی چین در مورد جذب پروژه های بین المللی و پروژه هایی که ارزش آن بیش از 1 میلیارد دلار است، را اظهار کرد.


دستور کار One Belt One Road در چین، که سرمایه گذاری زیرساخت را در مسیرهای تجاری قدیمی هدایت می کند، مهمتری موتور محرک رشد کشور است. 8 میلیارد دلار تجهیزات خورشیدی از زمان شروع این طرح از چین صادر شده است و این کشور، آمریکا و آلمان را به عنوان بزرگترین صادر کننده کالاهای و خدمات زیست محیطی پشت سر گذاشته است.


این مسیر کاملا متفاوتی نسبت به ایالات متحده است، که سال گذشته از توافق نامه آب و هوایی پاریس خارج شده و حمایت خود را از صنعت ذغال سنگ تمدید کرده است. تصمیم به خروج از قرارداد پاریس توسط آمریکا منجر به جانشینی سریع چین بعنوان بزرگترین کشور در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شد.


چین قول داده است که به عنوان بخشی از تعهدات پاریس، تا سال 2030 میزان تولید گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد و بهترین تلاش ها را برای به دست آوردن آن داشته باشد. همچنین این کشور سهم منابع انرژی تجدید پذیر را تا 20 درصد افزایش خواهد داد.


تیم بوکلی، از نویسندگان این گزارش و مدیر IEEFA، گفت که چین خود را به عنوان رهبر فناوری جهانی به ما نشان داده است، در حالی که دولت ایالات متحده در مسیر دیگری گام برمیدارد.


روز دوشنبه، کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال ایالات متحده، برنامه ای را توسط دولت ایالات متحده آمریکا به رهبری دونالد ترامپ رد کرد تا یارانه ها برای نیروگاه های زغال سنگ و نیروگاه های هسته ای دوباره تامین شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;