پارچه سخنگو هم عرضه شد

 پارچه سخنگو هم عرضه شد

  شرکت Cityzen Sciences فرانسوی پارچه حس‌کننده هوشمندی عرضه کرده است که می‌تواند سلامتی کاربر را رهگیری کرده و در طول شستشو دوباره شارژ شود.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز میکروحسگرهای درونی پارچه شرکت Cityzen Sciences بر سلامت و سطوح خستگی کاربر نظارت می‌کنند. این پارچه عرق، میزان تنفس، ضربان قلب و حرکت فرد را از طریق جی پی اس می‌خواند و می‌توان آن را برای تولید دستکش‌ها، پیراهن‌ها و شلوارها به کار برد.

 

در سامانه ابداعی حسگرها، پارچه، محاسبات توزیع‌شده و فرستنده کوچکی که با باتری نیرودهی می‌شوند، در درون واحدی ترکیب شده‌اند که در زمان واقعی به یک گوشی هوشمند مرتبط می‌شوند.

 

نرم‌افزار ویژه تلفن همراه داده‌های دریافتی از پارچه را تحلیل و ذخیره می‌کند و نشان می‌دهد که آیا کاربر خسته، دارای استرس یا در آستانه حمله قلبی است.

 

این پارچه برای ورزشکاران و سربازان دارای کاربردهای مهمی است؛ بهای آن 30 تا 40 درصد گران‌تر از پارچه معمولی است و می‌توان حسگرهای اضافی را برای خلق نسخه‌های سازگار به آن افزود.

 

اطلاعاتی درباره اکسیژن خون، میزان جریان هوایی که وارد ریه‌ها شده و از آن خارج می‌شود و همچنین سطوح گلوکز خون می‌توانند چنین پارچه‌ای را به سیستمی حیاتی برای نظارت بر سلامتی روزانه افراد تبدیل کند.

 

شرکت سازنده در حال ارائه سیستم شارژ دوباره برای این پارچه است که بخش اعظم انرژی خود را در هنگام شستشوی لباس بدست می‌آورد.

 

سامانه جدید اواخر سال جاری میلادی وارد بازار تجاری خواهد شد.

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;