هر آنچه باید از خاموشی دانست

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر متوسط خاموشی برق در کشور را اعلام کرد. به گفته محمودرضا حقی‌فام، در سال ۹۵ متوسط خاموشی برق در کشور در روز ۲ دقیقه و ۵۴ صدم ثانیه بود که در مجموع ۹۵۰ دقیقه در طول سال می‌شد که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این رقم امسال به زیر ۲ دقیقه کاهش یابد.


حقی فام بیان کرد: هم اکنون میزان تلفات برق در کشور ۶/ ۱۰درصد است و تعهد کرده‌ایم که این میزان تلفات را سال آینده به ۷ یا ۸ درصد برسانیم.


وی با بیان اینکه پارسال در زمان پیک بار مصرف برق در کشور موفق شدیم ۵۵ هزار مگا بایت برق تولید کنیم، اضافه کرد: این مقدار تولید برق یک رکورد است.


معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر اظهار کرد: متاسفانه شدت مصرف انرژی در ایران سه برابر متوسط جهانی و ۱۴ برابر کشوری چون ژاپن است و این یعنی هدررفت منابع کشور که باید همه تلاش کنیم از انرژی الکتریکی بهینه و درست استفاده شود و مدیریت مصرف در کشور نهادینه شود.


وی بیان کرد: به خاطر تامین ۳۰۰ ساعت برق مصرفی مردم در زمان اوج پیک مصرف در تابستان مجبور شدیم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از منابع کشور سرمایه کنیم برای همین مدیریت مصرف یکی از اولویت‌های شرکت توزیع برق است.


وی اضافه کرد: تولید هر کیلو وات ساعت برق ۹۵۰ ریال هزینه دارد؛ در حالی که اگر مطالبات شرکت به موقع و ۱۰۰ درصد وصول شود ۶۶۰ ریال از مصرف کنندگان دریافت می شود و این در حالی است که مشترکان بخش خانگی و تجاری در وصول مطالبات شرکت نهایت همکاری را دارند و ما انتظار داریم سایر بدهکاران هم برای تداوم این صنعت و ارائه خدمات بهتر بدهی‌های خود را به موقع به شرکت بپردازند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;