نیروگاه خورشیدی ۱۰۰۰ مگاواتی با سرمایه گذاری خارجی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی از احداث نیروگاه خورشیدی یک هزار مگاواتی با سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سعید فرخی اظهار داشت: این نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری یک ایرانی مقیم کشور انگلیس در زمینی به مساحت دو هزار هکتار در شهرستان ساوه ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح تجهیزات و پنل های مورد نیاز تولید ۱۰۰ مگاوات انرژی الکتریکی از خورشید در این نیروگاه به کشور وارد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در این استان و شهرستان ساوه ایجاد می شود.

فرخی افزود: ایجاد نیروگاه خورشیدی یک هزار مگاواتی در شهرستان ساوه نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز این شهرستان و استان مرکزی دارد و نیاز است روند ارایه مجوز و خدمات برای این سرمایه گذار تسهیل شود.

وی از حضور سرمایه گذار داخلی برای ایجاد واحد تولیدی لامپ های نسل جدید ال ای دی با طول عمر و بازدهی بیشتر در استان مرکزی خبر داد و گفت: ایجاد این واحد تولیدی در مرحله نخست برای ۱۰۰ نفر در استان اشتغال دارد و در مراحل بعدی ایجاد این شرکت تا هزاران نفر اشتغالزایی می کند.

منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;