نقش سیستم‌های HVAC در سبز بودن ساختمان‌ها

سبز بودن ساختمان‌ها مقوله‌ای است که این روزها توجه بسیاری به آن می‌شود و مهندسان و طراحان ساختمانی را ملزم به رعایت نکات اساسی و در نظر گرفتن فاکتورهای مهم در مسیر سبز شدن ساختمان‌ها کرده است. در این بین، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع، مهم‌‌ترین نقش را ایفا می‌کند. جوهان ساموئلسون، نایب رییس بخش خاورمیانه و آفریقا شرکت ترین (Trane) در مورد نقش سیستم‌های HVAC در سبز بودن ساختمان‌ها گفتگویی را با وب‌سایت www.meconstructionnews.com انجام داده است که در ادامه ترجمه آن را خواهید خواند:
سیستم‌های HVAC چطور می‌توانند به رده‌بندی کلی سبز بودن یک ساختمان کمک کنند؟
یک سوم انرژی در ساختمان‌ها برای سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) مصرف می‌شود. وقتی صاحبان ساختمان، برق کمتری مصرف کنند، طبیعتا میزان انتشار دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای که توسط کارخانه‌های تولید برق، تولید می‌شود نیز کمتر خواهد شد.  به عبارت دیگر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی از سوی صاحبان ساختمان، تاثیر مستقیمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دارد که این امر خود در رده‌بندی سبز بودن یک ساختمان موثر است.
چطور می‌توانیم سیستم‌های HVAC را با طراحی و مهندسی یک ساختمان تلفیق کنیم تا حداکثر راندمان و کمترین انتشار گازهای گلخانه‌ای را تضمین کنیم؟
طراحی یک سیستم کارامد نقش بسیار مهمی در اثر زیست‌محیطی یک ساختمان دارد. استفاده از یک روش whole-systems برای طراحی و ساخت یک ساختمان بسیار مهم است. این روش شما را در جایگاه بهتری برای کمک به مالکان و مدیران ساختمان در رسیدن به اهدافشان قرار می‌دهد. بسته به الزامات ساختمان، می‌توان طوری از سیستم های HVAC استفاده کرد که تاثیرات زیست محیطی به حداقل و عملکرد ساختمان به حداکثر مقدار خود برسد.
چگونه میتوانیم سیستمهای مدیریت ساختمان را با سیستمهای HVAC ترکیب کنیم تا سیستمهایی ایجاد شود که سریع عکس العمل نشان دهند و کارامد باشند؟
پیوند مستقیمی بین صرفه‌جویی در انرژی سیستم‌های HVAC و سایر سیستم‌های ساختمان وجود دارد. نگهداشتن یک ساختمان در موقعیت عملکردی مناسب یک ساختمان و انتخاب کارشناسانی که بتوانند محیط‌های ساختمانی شما را به نسخه‌های دیجیتالی تبدیل کنند ضروری است. برای آنالیز، بهینه‌سازی یا مدرن کردن سیستم‌ها بر اساس اولویت‌های شغلی، یک سری از راه‌حل‌های به روز لازم است تا کنترل‌های دیجیتال، دقیق و قابل اندازه‌گیری به مالکان ساختمان بدهد.
صنعت از طریق اتحادیه‌های ملی خود کار می‌کند تا سازمان‌های غیر دولتی (NGOها) و دولت‌های سراسر جهان را درگیر کند تا اطمینان حاصل شود که پروتوکل مونترال برای گذر از مبردهای با GWP بالا به روشی عملی و مجاز استفاده می‌شود. جدیدترین و موثرترین پیشرفت صنعت، معرفی صورت حساب دوگانه توسط قانون تولید و نوآوری آمریکا در سال ۲۰۱۸ است؛ این قانون از ۱۵ فوریه اجرا می‌شود به‌منظور استفاده از فناوری‌های نسل نو به‌عنوان جایگزین‌های HFC وضع شده است.
آیا می‌توانید در مورد تغییرات منطقه از HCFC ها به HFO ها بحث کنید؟
با افزایش نگرانی‌ها در مورد تاثیر آن‌ها روی تغییرات آب و هوا و محیط زیست، طی سال‌های اخیر فشار برای کاهش استفاده از مبردهای با GWP بالا در کاربردها و صنایع مختلف نیز افزایش یافته است.
در طراحی سیستم‌های ساختمان با مبردهای با GWP پایین، توافق نام، یک مساله مهم یافتن گزینه‌هایی است که از نظر زیست محیطی مسئولانه باشند، بتوانند با اطمینان استفاده شوند و عملکرد و کارایی مورد نیاز مالکان و مدیران ساختمان را داشته باشند. استفاده از یک روش متوازن برای بررسی اثرات زیست محیطی، ایمین و راندمان مهم است.
خط لوله R&D شرکت ترین چیست و شما پیش بینی می‌کنید این محصولات چه تاثیر داشته باشند؟
برای بیش از ۱۰۰ سال، شرکت ترین در جایی فراتر از بقیه صنعت نوآوری داشته و پیوسته روی تحقیق، سنجش و نوآوری در مرکز هرکاری که ما انجام می‌دهیم کار کرده است. برای مثال، واحد سنجش پیشرفته تحقیق و توسعه HVAC در اپینال فرانسه ما را قادر به تایید عملکرد مجموعه تجهیزات خود می‌سازد. این بخش به عنوان یک مرکز اعتبارسنجی برای تولید محصولات جدید عمل می‌کند و امکان شبیه‌سازی همه شرایط کاری احتمالی در طول چرخه تجهیزات HVAC را فراهم می‌سازد.
به علاوه، به عنوان بخشی از تعهد اقلیم جهانی، ما طی ۵ سال آینده ۵۰۰ میلیون دلار در بخش تحقیق و توسعه محصولات سرمایه‌گذاری می کنیم تا روی کاهش بلندمدت انتشارات GHG کار کنیم.
تا امروز، تعهد اقلیمی ما از جلوگیری از حدود ۶٫۷ میلیون تن متریک CO2 در سراسر جهان حمایت کرده‌ایم که معادل جلوگیری از انتشارات CO2 سالانه ناشی از مصرف انرژی در بیش از ۷۰۰۰۰۰ خانه است. انتظار داریم تا سال ۲۰۳۰، بتوانیم کربن باقیمانده را تا ۵۰ میلیون تن متریک کاهش دهیم.
ترجمه: مهندس نیره شمشیری
منبع http://meconstructionnews.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;