نقش ساختمان‌ها در اتلاف انرژی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گفت: بررسی ها نشان می دهد که بیشترین میزان اتلاف و مصرف انرژی در کشور مربوط به ساختمان ها است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، فرهاد غلامی در همایش آموزشی کارکنان دولت در البرز افزود: امروز باید کیفیت ساخت وسازها به گونه ای باشد که کمترین مصرف انرژی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در روند احداث بناها، موضوعاتی مانند محیط زیست، بهره وری از آب، کیفیت داخل ساختمان و مصرف انرژی را لحاظ کرد.

به گفته وی، اکنون بیشترین اتلاف و مصرف انرژی در صنعت ساختمان بوده و در بحث آلودگی های زیست محیطی پایه تمام آلودگی در زمان ساخت و بهره برداری است.

غلامی گفت: دراین زمینه یک سری آئین نامه و مقررات داریم که هنوز فرهنگسازی هنوز عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: اگر بتوان انرژی های نو و تجدید پذیر را در تمام ساختمان ها پیاده سازی کرد از گسترش گاز های گلخانه ای جلوگیری می شود.

وی اظهارداشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز تمام تلاش را به کار گرفته که بتوان استانداردهایی که وجود دارد، پیاده سازی کند.

به گفته وی، البته اکنون در بحث طراحی، نظارت بر ساختمان ها استان البرز بهترین شرایط را دارد.

این مسئول با اشاره به اهداف برگزاری کلاس های آموزشی برای کارکنان دولت افزود: در این مرحله کلاس ها با موضوعات ساختمان های سبز و محیط زیستی در ۱۸ شاخص برگزار شد.

غلامی بیان داشت: شاخص هایی مانند انرژی، بهره وری آب، کیفیت داخلی ساختمان، آموزش به کار گیری مواد و مصالح سبز در ساختمان ها ،نوآوری، سایت پایدار، حمل و نقل از مواردی است که در این کلاس ها به کارکنان و کارشناسان دستگاه های اجرایی آموزش داده می شود.

وی گفت: هر سال باید بتوانیم بر دامنه استفاده از انرژی های تجدید پذیر بیفزائیم.

منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;