نقش بلاک چین در نیروگاه خورشیدی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، استارت آپ SunContract سال هاست که در زمینه انرژی سابقه دارد و نیاز به راه اندازی داد و ستد انرژی بصورت همتا -به-همتا در بازار را بدون تغییر چارچوب های قانونی فعلی احساس کرده است.


این پروژه یک بار مالی سنگین به حساب می آید، به همین خاطر است که آن ها به جامعه ارزهای رمزنگاری شده جهت کسب بودجه برای توسعه و پیاده سازی این پلتفره روی آورده اند.


هدف اصلی این پروژه ساخت پلتفرمی ست که از طریق آن، مصرف کننده و تولید کننده بتوانند بطور مستقیم” با بکدیگر به داد و ستد برق بپردازند.


در حال حاضر ابن تیم در حالی توسعه پروژه پایلوت است تا اطلاعات لازم را از نیروگاه های خورشیدی مختلف که بعدا در پلتفرم مورد استفاده قرار خواهد گرفت، جمع آوری کنند. آن ها قبلا پروژه های زیادی در زمینه داد و ستد انرژی و بازار انرژی های تجدیدپذیر انجام داده اند اما حالا سعی در انجام آن ها بر روی بلاکچين دارند.


پلتفرم اتریوم کاربردهای جدیدی از بلاک چین را به جامعه رمزنگاری ارائه کرده است. قراردادهای هوشمند بصورت شفاف و بدون نیاز به واسطه قابل اجرا است که همین امر باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.


از طریق قراردادهای هوشمند، دو نفر می توانند درباره تمام قسمت های یک کسب و کار مذاکره کنند و آن را بر روی بلاک چین بنویسند. این کار روند انجام کارها را شفاف تر، واضع و غیرقابل تغییر می کند.


تبم SunContract می خواهد که از این فناوری در مدل خود برای داد و ستد برق استفاده کنند و مذاکره درباره قیمت را کاملا خودکار، قابل اعتماد و کارآمد کنند. این کار می تواند هزینه های انرژی برای خانه ها را کاهش دهد.


اولین هدف این پروژه این است که داد و ستد برق را به بلاکچین انتقال دهد. هدف دوم و مهم تر آن ها کربن زدایی از تولید انرژی و غیر متمرکز سازی آن است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;