تعریف قیمت‌گذاری خدمات مهندسی متناسب با وضعیت موجود

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه به نظر می رسد سازمان های نظام مهندسی در دوره هشتم از شرایط بهتری برخوردارند، تاکید کرد: رویکرد وزارت راه و سازمان های استانی باید بر این اساس باشد که در راستای اعتلای سازمان ها و ارتقای کیفیت ساخت و ساز و شفاف سازی عملکرد سازمان ها قدم بردارند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، علی طوماری با ابراز امیدواری از این موضوع اظهار داشت: جلساتی که در دوره جدید در سطح مسئولان وزارت راه برگزار شده، نشان می دهد که مسئولان وزارتخانه نیز عزم جدی دارند که در این حوزه همکاری و همراهی بیشتری با هم داشته باشیم.
وی با اشاره به تبعات غفلت از ارتقای کیفیت ساخت و ساز بیان کرد: درصورت بی توجهی به این مهم، مسئولان و تمامی مهندسان عضو سازمان های نظام مهندسی و درنهایت مردم و سازندگان متضرر می شوند و درنتیجه به دلیل هدررفت منابع ملی و ساختمان به عنوان کالای ملی متضرر می شویم.
لزوم تدوین نظام نامه عادلانه
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی در عین حال درخصوص رویکردهای این سازمان در دوره هشتم گفت: با توجه به تغییراتی که در وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاده و رویکردهای جدیدی در وزارتخانه قابل انتظار است، ما ابتدا باید به دنبال تعامل و همکاری بیشتر با وزارت راه باشیم.
وی تاکید کرد: حقیقت آن است که در دوره قبل به دلیل شرایطی که سازمان های نظام مهندسی با وزارتخانه ها داشتند، چندان موفق نشدیم که بسیاری از اهداف و مسائل را عملیاتی کنیم.
این مسئول با بیان اینکه پرداختن به این مسائل در وهله اول در برنامه کاری ما قرار دارد، ادامه داد: در وهله دوم همان برنامه هایی را که در دوره هفتم در سازمان در دستور کار خود قرار داده بودیم، با جدیت بیشتری دنبال می کنیم.
وی با اعلام اینکه در دوره گذشته، مواردی از مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی را پیگیری کردیم و وزارت راه نیز به دنبال این امر بود، افزود: در دوره کنونی به طور جدی این موضوع را پیگیری می کنیم تا متناسب با شرایط موجود در جامعه، این مبانی تعریف شود.
طوماری افزود: در وهله دوم در سطح وزارت راه و شهرسازی و در سطح کل کشور درخصوص ظرفیت مهندسان با توجه به رکود کاری حاکم بر کشور و افزایش تعداد مهندسان، پیگیری می کنیم که نظام نامه جدیدی تدوین شود که این نظام نامه عادلانه و متناسب با وضعیت موجود باشد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه در دوره هفتم عملکرد و مصوبات هیئت مدیره و مدیران این سازمان و همچنین تمامی آیین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی از طرف نهادهای مختلف، در سایت سازمان قرار داده می شد، گفت: در دوره هشتم نیز این اقدام را به نحو بهتر، شفافتر و سریعتری دنبال می کنیم. چرا که اعضای سازمان حق دارند مطلع شوند که چه ابلاغیه ها و دستورالعمل هایی به سازمان وارد می شود و اعضای هیئت مدیره چه کارکردهایی دارند.
بهینه سازی عملکرد مجریان
طوماری همچنین با اشاره به ضرورت آموزش تخصصی مهندسان بیان کرد: بناداریم که درخصوص آموزش مهندسان و ارتقای دانش آنها بیشتر فعالیت کنیم.
وی تاکید کرد: شاید مهمترین برنامه ای که می توان به آن اشاره کرد، پیدا کردن راهکاری برای بهینه کردن عملکرد مجریان است تا بتوانیم ساختمان ها را به طور واقعی به دست مهندسان بسپاریم.
طوماری خاطرنشان کرد: این مهم در صدر اولویت ها و برنامه های هیئت مدیره قرار خواهد داشت و درخصوص سایر مسایل نیز امیدواریم که بتوانیم بهتر از گذشته در خدمت اعضای سازمان باشیم.
منبع صدای مهندسی ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;