نجات 7 نفر از میان دود و آتش

 

به گزارش تاسیسات نیوز، هفت نفر از ساکنان یک ساختمان مسکونی که ساعات اولیه بامداد امروزدر میان دود و آتش ناشی از آتش سوزی زیرزمین آن گرفتار شده بودند، با تلاش آتش نشانان ازمرگ حتمی نجات یافتند.


با مشاهده دود و حرارت زیادی كه از طریق راه پله ها به طبقات فوقانی یك ساختمان مسكونی سه طبقه گسترش پیدا می کرد، ساکنان آن در تماس با سامانه 125 درخواست كمك فوری کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی بیدرنگ آتش نشانان ایستگاه های 31 و 48 را ساعت 03:44 دقیقه بامداد امروز به خیابان پیروزی، خیابان پنجم نیروی هوایی اعزام كرد.


سید احمد رسولی دینان فرمانده آتش نشانان اعزامی در شرح این حادثه ابراز داشت: هنگامی که به محل رسیدیم دود و آتش زیادی از قسمت زیرزمین یک ساختمان سه طبقه تک واحدی خارج می شد و هرآن نیز احتمال می رفت به داخل واحدهای مسکونی طبقات بالا سرایت کند.


وی اضافه کرد: آتش نشانان به محض رسیدن جریان گاز و برق ساختمان را قطع كردند وسپس به خاموش کردن آتش و امداد و نجات پرداختند.


رسولی دینان درادامه گفت: آتش نشانان به دو گروه تقسیم شدند که یک تیم عملیات خاموش کردن آتش سوزی را بدست گرفتند و تیم دیگر هم جهت جستجو وارد ساختمان شدند.


فرمانده آتش نشانان تصریح کرد: نیروهای عملیات به کانون آتش در زیرزمین نزدیک شده وبا یک رشته لوله آب پرفشار به سرعت شعله های سرکش آتش را درهمان زیرزمین مهارو کاملا خاموش کردند.


وی ادامه داد: از سوی دیگر نجاتگران 7 نفر از ساکنان این ساختمان شامل دو مرد 33 ساله و 55 ساله و نیز یک پسربچه 4 ساله و همچنین چهار زن 28 تا 70 ساله را درحالی که هیچ راهی برای گریز نداشتند، نجات داده و از داخل واحدهای مسکونی به سلامت به خارج از ساختمان انتقال دادند.


این فرمانده آتش نشانی با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناس منطقه 6 آتش نشانی در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی در پایان این عملیات با استفاده از فن فشار قوی، دودهای جمع شده در داخل ساختمان را به بیرون تخلیه کرده و محل حادثه را کاملا ایمن کردند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;