ناایمن بودن ساختمان‌های قدیمی

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با تأکید بر اینکه ساختمان‌های قدیمی همدان ایمنی ندارد، گفت: ساختمان‌هایی که قبل از تأسیس سازمان نظام مهندسی ساخته شده مشابه ساختمان‌های امروزی نیستند و مدیریتی در آنها وجود ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رضا مقصودخواه، با اشاره به اینکه مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان اجرا نمی‌شود، افزود: این مبحث به نظام مهندسی اجازه ورود به ساختمان‌هایی که از گذشته ساخته شده و دارای سکنه هستند، می‌دهد اما متأسفانه این مبحث خیلی فعال نشده است.
وی تصریح کرد: ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند نیاز به مراقبت دارند و باید بازدید دوره‌ای شوند که مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان به این موضوع کمک می‌کند اما متأسفانه بهره‌برداران اماکن شخصی و مراکز خرید اجازه ورود به نظام مهندسی نمی‌دهند و امیدواریم با اجرایی شدن این مبحث بتوانیم در ساختمان‌های قدیمی نیز ورود کنیم.
مقصودخواه با بیان اینکه در شهر همدان کمترین تخلفات ساخت‌وساز صورت می‌گیرد، افزود: ۹۹ درصد ساختمان‌ها دقیقا براساس نقشه اولیه کار می‌شوند و کسی که تخلف کند دستور توقف داده می‌شود.
همدان بهترین ساختمان‌های کشور را از نظر ایمنی آتش‌نشانی دارد
وی اظهار کرد: کیفیت ساختمان‌ها به چند بخش طراحی و نظارت تقسیم می‌شود به طوریکه در بخش طراحی مصالح و مشخصات باید به روش‌های مهندسی و به‌روز تهیه و روش‌هایی که در طرح آمده است، به درستی اجرا شود.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با اشاره به اینکه استاندارد باید کیفیت مصالح را تأیید کند، تأکید کرد: استاندارد باید در تولید مصالح کنترل مداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه ساختمان‌سازی کار تیمی است، درباره وضعیت ساختمان‌های همدان از نظر ایمنی آتش‌سوزی، یادآور شد: سازمان نظام مهندسی همدان در راستای ایمنی ساختمان‌ها، از سال ۸۵ با سازمان آتش‌نشانی همکاری کرده و در هر ساختمانی که جدید ساخته می‌شود باید جعبه‌های آتش‌نشانی و کپسول‌های اطفای حریق نصب شود به طوریکه همدان بهترین ساختمان‌های کشور را از نظر ایمنی آتش‌نشانی دارد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;