نصاب‌های سیستم مینی‌اسپلیت آموزش را جدی بگیرند

نصب مینی‌اسپلیت بدون دانش، مشکل‌آفرین است

مینی‌اسپلیت‌ها یکی از بخش‌های صنعت HVAC هستند که از نظر رشد نسبت به سایر بخش‌های این صنعت بالاترین سرعت را دارند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، استفاده از این سیستم‌ها که ابتدا تنها در آب و هوای معتدل مرسوم بودند، به‌لطف پیشرفت‌های به‌دست آمده در تکنولوژی اینورتر اکنون قابلیت نصب و استفاده در همه جا را دارند. از سوی دیگر، سطح پیچیدگی در این سیستم‌ها بعضاً عیب‌یابی آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.
نصب صحیح مهم‌ترین قسمت ماجرا است
بنا به گفته پائول ساماتارو، مالک یکی از شرکت‌های گرمایشی و تهویه مطبوع در تگزاس، رایج‌ترین مشکل در خصوص مینی‌اسپلیت‌ها به نصب غیرصحیح این سیستم‌ها برمی‌گردد که این امر در نهایت می‌تواند منجر به شارژ نامناسب یا نشتی مایع مبرد در سیستم شود.
عیب‌یابی در مینی‌اسپلیت‌ها بعضاً دشوار خواهد بود، چراکه این سیستم‌ها هیچ‌گونه استانداردی ندارند و کدهای عیب‌یابی یک تولیدکننده با تولیدکننده دیگر متفاوت است. علاوه بر این، مراحل نصب و عیب‌یابی به‌صورت نوشتاری به مشتری ارایه نمی‌شود، بنابراین در مواقع ضروری و نیاز باید با تکنسین تماس بگیرد. تکنسین‌های کم‌تجربه نیز معمولاً در مقوله عیب‌یابی مشکل خواهند داشت.
جیم کریست، مهندس مکانیک و مدیر بخش HVAC یکی از شرکت‌های بزرگ در مریلند آمریکا نیز با این جمله که رایج‌ترین مشکل سیستم‌های مینی‌اسپلیت به نصب غیراصولی و غیرصحیح آن ارتباط دارد، موافق است.
نصب کار ساده‌ای نیست، آموزش می‌خواهد
او می‌گوید: مساله اصلی خلاء آموزش است، زیرا همه نصاب‌ها معتقدند نصب این سیستم‌ها یک کار ساده و راحت است. دومین مشکل رایج اما، به خرابی بورد مدار این سیستم‌ها مربوط می‌شود.
باب درسلر، یکی از نصاب‌های حرفه‌ای سیستم‌های HVAC نیز بر این باور است که نصب غیرصحیح این سیستم‌ها که ممکن است سیم‌کشی نادرست یا لاله کردن غیراصولی لوله را شامل شود، از مرسوم‌ترین مشکلاتی است که در دوران کاری با آن برخورد داشته است.
او توضیح می‌دهد: لاله کردن غیراصولی لوله می‌تواند منجر به نشتی مایع مبرد در سیستم و در نهایت ایجاد کد اشتباه شود. خیلی از نصاب‌های سیستم‌های مینی‌اسپلیت تصور می‌کنند این سیستم‌ها همانند همان سیستم‌های تهویه مطبوع قدیمی هستند در صورتی که باید دانش خود را بالا ببرند و این موضوع را درک کنند که سیستم‌های مینی اسپلیت از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند.
ترجمه: سعید سعیدی
منبع achrnews
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;