بهبود وضعیت منابع آبی تهران

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران از بهبود وضعیت منابع آبی تهران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به گفته محمد شهریاری از ابتدای سال آبی تا ۳۰ دی‌ماه، میزان بارندگی‌های استان تهران ۱۸۰ میلی‌متر ثبت شده که این میزان نسبت به متوسط بلندمدت که عددی معادل ۱۰۳ میلی‌متر بوده، ۷۳ درصد افزایش داشته است.
محمد شهریاری با تاکید بر اینکه وضعیت بارش‌ها در فصل پاییز و اولین ماه فصل زمستان، بیانگر ایجاد وضعیت مطلوب در منابع آبی است، اظهار کرد: در کوهستان‌ها نیز شاهد بارش برف مناسبی بوده‌ایم؛ به‌گونه‌ای که در سد لار، پوشش برفی نسبت به بلندمدت افزایش محسوسی داشته است.
وی تصریح کرد: اگر روند فعلی بارش‌ها به‌گونه‌ای باشد که تا انتهای زمستان شاهد همین میزان بارندگی باشیم و در فروردین‌ماه نیز بارش بهاری مناسبی را تجربه کنیم، می‌توان نسبت به آبگیری سدها و وضعیت منابع آبی تهران امیدوار بود.
مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت منابع آبی تهران بسیار خوب شده و رو به بهبود است، البته حجم مخازن سدهای پنج‌گانه کشور هنوز نسبت به سال گذشته، ۳۰ میلیون مترمکعب افت دارد که علت آن نیز خشکسالی سال آبی گذشته است؛ به‌گونه‌ای که اکنون حجم مخازن سدهای پنج‌گانه تهران ۵۵۰ میلیون مترمکعب ثبت شده اما این عدد سال گذشته ۵۸۰ میلیون مترمکعب بوده است.
به گفته شهریاری اگر روال بارندگی مانند شرایط فعلی باشد، نه‌تنها می‌توانیم کسری مخازن آب را جبران کنیم، بلکه صراحتا می‌توان اعلام کرد که در حوزه منابع آبی تهران نیز هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.
به تازگی نیز محمدرضا احمدنسب، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره وضعیت منابع آبی پایتخت گفت: سال گذشته و در فصل زمستان، با بارش برف کمی روبه‌رو بودیم که همین مساله موجب شد ذخایر منابع آبی تهران کم باشد؛ هرچه ذخیره برف داشتیم، سال گذشته مصرف شده و بارش‌های باران نمی‌تواند این کمبود را جبران کند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;