مصالح ساختمانی چینی، رادیواکتیو هستند!

 

به گزارش تاسیسات نیوز، بسیاری از سازندگان از خاکستر ذغال سنگ کپسوله شده نیروگاه های برق به عنوان عامل پیونددهنده کم هزینه در بتون، آجرها، بام و سایر مصالح ساختمانی استفاده می کنند.



اما یافته ای جدید نشان می دهد خاکستر ذغال سنگ حاصل از رسوبات دارای اورانیوم بالا در چین بسیار رادیواکتیو بوده و برای استفاده مناسب نیست. بعضی خاکسترهای بررسی شده در مطالعه رادیواکتیویته 43 برابر بیشتر از بیشترین حد مجاز برای مصالح ساختمانی مسکونی داشتند.

 

در حالی که بیشتر ذغال سنگ های موجود در چین و آمریکا معمولاً غلظت های کمی اورانیوم دارند، اما در برخی مناطق چین ذغال سنگ هایی با مقدار اورانیوم بالا گزارش شده است. احتراق این ذغال سنگ ها اورانیوم و رادیوم به جا می گذارند و خاکستری با رادیواکتیویته بسیار بالا تولید می کنند.

 

مقدار رادیواکتیویته موجود در این ذغال سنگ خطرات زیان باری برای سلامت انسان ها دارد، مخصوصاً اگر برای استفاده در مصالح ساختمانی مسکونی بازیافت شود.

 

با مقایسه نسبت اورانیوم در ذغال سنگ به رادیواکتیویته خاکستر ذغال سنگ، ما آستانه ای را تعیین کردیم که در آن مقدار اورانیوم در ذغال سنگ به قدری بالا می شود که اجازه می دهد خاکستر ذغال سنگ تولیدی از آن به طور ایمن در مصالح ساختمانی مسکونی استفاده شود. این آستانه برای کلیه رسوبات ذغال سنگ با محتوای اورانیوم بالا در سراسر جهان قابل استفاده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;