جوابیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص ارتقای کیفیت ساخت و سازها

استاندارد ملی بتن درحال بازنگری است

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این‌که ادعاهای مرکز تحقیقات بتن (متب) بی‌اساس است از در دست انجام بودن بازنگری دوم استاندارد ملی بتن آماده با هدف ارتقای کیفیت ساخت و سازها در کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به اظهارات مصطفی احمدوند در همایش بتن و زلزله مبنی بر این‌که “مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ارتقای کیفیت بتن کارشکنی می‌کند” پاسخ داد که متن آن در ادامه می‌آید؛
طبق اساسنامه یکی از اهداف مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ارتقای کیفیت در امور ساخت و ساز، حمل‌ونقل، شهرسازی، معماری، ساختمان، مسکن و کاهش خطر زلزله از طریق انجام طرح‌های پژوهشی کاربردی و تدوین ضوابط، دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه ها و استانداردهای مورد نیاز می‌باشد.
در این راستا این مرکز متولی تدوین ضوابط ملی مرتبط با صنعت بتن از جمله بازنگری آیین‌نامه بتن ایران (آبا) و مبحث نهم مقررات ملی ساختمان با عنوان طرح و اجرای ساختمان‌های بتن آرمه با همکاری برجسته‌ترین اساتید دانشگاهی و صاحبنظران دانش کشور است.
همچنین این مرکز همواره با سازمان ملی استاندارد در تدوین استانداردهای مربوطه همکاری گسترده دارد و نظرات خود را به آن سازمان منعکس می‌نماید؛ لذا مطرح کردن کارشکنی این مرکز به‌عنوان متولی اصلی و قانونی امور پزوهش و تدوین ضوابط مربوط به حوزه راه، مسکن و شهرسازی توسط یک فرد و بازنشر آن بی‌اساس و فاقد وجاهت قانونی و اخلاقی است.
در خصوص ادعای مطروحه از سوی آقای مصطفی احمدوند مبنی بر مخالفت این مرکز با انجام آزمایش‌های رایگان بتن توسط مجموعه‌ای به نام “متب” در ساخت‌وسازهای استان کرمانشاه بعد از زلزله به اطلاع می‌رساند که متولی بازسازی مناطق زلزله‌زده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و این مرکز عهده‌دار تصمیم‌گیری در خصوص مسائل اجرایی مربوط به بازسازی نیست.
در خصوص تدوین استاندارد ملی بتن آماده، لازم به ذکر است که برخلاف ادعاهای آقای مصطفی احمدوند، این استاندارد در سال ۱۳۸۱ تدوین شده و از آن زمان تاکنون اجباری بوده است. در ضمن در حال حاضر بازنگری دوم آن با همکاری این مرکز با هدف رفع نقایص فنی در حال انجام است.
منبع اکوفارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;