افتتاح مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اردبیل

مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل روز شنبه با حضور استادان دانشگاه ،متخصصان حوزه انرژی و سازمان نظام مهندسی ساختمان آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، دکتر اسحق رسولی رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در حاشیه این افتتاح گفت: برای راه اندازی مرکز تحقیقات انرژی از یک سال گذشته پیگیری های لازم انجام شد و امروز شاهد افتتاح این مرکز در دانشگاه ازاد اسلامی اردبیل هستیم.
وی اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت های بالقوه علمی و همچنین قابلیت های اقلیمی و منطقه ای ،ایجاد مرکز تحقیقات انرژی در استان اردبیل در دستور کار دانشگاه آزاد قرار گرفت و پس از پیگیری های مستمر و طولانی مجوز راه اندازی این مرکز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در شهریور ماه سال جاری صادر شد.
رسولی گفت: سیاست دانشگاه آزاد از راه اندازی این مرکز ورود به موضوعات راهبردی کشور و توسعه پایدار وابسته به انرژی است.
وی ادامه داد: تمام هجمه های دشمن به ایران ناشی از وجود امکانات و ذخایر انرژی است و برای اینکه جلوی این هجمه ها گرفته شود باید از این انرژی به نحو احسن استفاده شود.
وی بیان کرد: این مرکز مکان خوبی برای تحقیقات کاربردی است و دستگاه های اجرایی استان می توانند نیاز های تحقیقاتی را در این مرکز تامین کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: همچنین با فعالیت این مرکز استان اردبیل می تواند در تحقیقات علمی و راهبردی و در تراز ملی و بین المللی پیشگام شود.
فرهنگ سازی استفاده از انرژی های تجدید پذیر ،شناسایی ظرفیت های استان اردبیل در زمینه انرژی های تجدید پذیر ،ترویج راهکار های بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی،اجرای پروژه های انرژی در سطح استانی و ملی ،بومی سازی با سازمان های مختلف دولتی و خصوصی شهرک های صنعتی و شهرداری ها و استفاده از ظرفیت کشاورزی از جمله راهبردهای کلی مرکز تحقیقات انرژی است.
منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;