ما و مالیات – 128

حسین بادامی

کارشناس امور مالیاتی

در بریتانیا، دهمین شغل پردرآمد سال ۲۰۱۵ متعلق به مدیران فناوری و آی‌تی است که بیش از ۱۰۳‌هزار دلار درآمد داشته‌اند، کنترل ترافیک هوایی ۱۱۲‌هزار دلار درآمد دارد و متخصصان حقوقی می‌توانند تا ۱۱۷‌هزار دلار درآمد داشته باشند.


خانواده پزشکی که در آمریکا پردرآمدترین حوزه شغلی محسوب می‌شود، در بریتانیا در رده هفتم درآمد قرار دارد و تا ۱۱۷‌هزار دلار درآمد دارد،‌ مدیران موسسه‌های مالی می‌توانند تا کمی بیش از ۱۱۷‌هزار دلار در سال دربیاورند.


در حالی که مدیران مالی تا ۱۱۹‌هزار دلار در آمد دارند. خلبان‌ها می‌توانند تا ۱۲۷‌هزار دلار در سال در آمد داشته باشند. هر سه شغل بالای این جدول،‌ در کشوری که قلب بازار‌های مالی دنیاست،‌ به حوزه معاملات مالی متعلق است.


مدیران بازاریابی در بریتانیا تا ۱۳۰‌هزار دلار درمی‌آورند،‌ مدیران و مقامات ارشد شرکت‌های مالی درآمدی بالغ بر ۱۷۸‌هزار دلار در سال دارند و کارگزاران مالی،‌ که پردرآمدین‌ترین شغل این کشور را دارند می‌توانند تا ۱۸۶‌هزار دلار سالانه در آمد داشته باشند.


شغل‌های پررونق ۲۰۱۷


طبق بررسی‌هایی که انجام شده سال ۲۰۱۷ بخشی از مشاغل توانسته‌اند در لیست مشاغل پرورنق و پردرآمد دنیا قرار بگیرند که در این میان، آموزش مجازی، نویسنده کتاب‌های آنلاین، متخصص تغذیه، همکاری در بازاریابی، طراحی وب، متخصص تبلیغات در دنیای مجازی، تولید محتوا، تولید اپلیکشن برای کودکان، خدمات حمل‌و‌نقل، غرفه مواد غذایی، آموزش نرم‌افزار، تامین و نظارت بر منابع انسانی، ترجمه، آزادکار و تعمیر گوشی‌های هوشمند در این لیست جای گرفته‌اند.


کدام مشاغل در ایران پردرآمدند؟


نرخ بالای بیکاری یکی از معضلات حال حاضر اقتصاد کشور است که دولت‌ها همواره برای حل آن نسخه‌های متعددی پیچیده‌اند.


طبق آماری که توسط رئیس مرکز آمار ایران در آبان سال جاری اعلام شد در تابستان امسال ۶۲‌میلیون و ٩٨۰نفر به‌دنبال اشتغال بودند که جمعیت فعال اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند و از این تعداد سه‌میلیون و ۵۶۱‌هزار نفر یعنی ۸/۱۱ درصد مطلقا هیچ‌کاری پیدا نکرده که نرخ بیکاری را تشکیل می‌دهند.


تعداد جوانان بیکار ۴۲ تا ۵۱‌ساله حدود ۳۵۸‌هزار نفر است که ۲/۲۷‌درصد را تشکیل می‌دهد که این آمار درباره جوانان ۲۹ تا ۵۱ سال ۴/۲۴‌درصد است.


تعداد شاغلان در کشور ٢٣میلیون و ٨۰۰‌هزار نفر است که از این تعداد چهار‌میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر در بخش کشاورزی، هفت‌میلیون و ۸۰۴‌هزار نفر در بخش صنعت و ١١‌میلیون و ٧٩٨‌هزار در بخش خدمات فعال بوده‌اند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;