گذری بر تاریخچه فلاش تانک

فلاش تانک (flush toilet-water closet’wc’) توالتی است که ضایعات را توسط آب به سمت لوله‌های فاضلاب  هدایت می‌کند. آب به‌عنوان مانع بهداشتی بین لوله‌های فاضلاب و شخص استفاده کننده قرار دارد.
تاریخچه اختراع
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، همانند بسیاری اختراعات دیگر، فلاش تانک‌های اولیه همانند چیزی نیست که امروزه می‌بینیم، بلکه محصول  پیشرفت‌های زنجیره‌ای کوچک است. بنابراین به جای نام بردن از یک تاریخ خاص لیستی از اشخاصی داریم که در تاریخچه این دستگاه موثر بوده‌اند.
بقایای فلاش تانک‌های به جای مانده از تمدن‌های باستان را هم به‌صورت خانگی و هم به‌صورت عمومی در همه جای جهان می‌توان یافت که از حد شمارش خارج است. تاریخ آن برمی‌گردد به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح. با سقوط امپراطوری روم، تکنولوژی آن نیز از دست  رفت.
تاریخچه اختراع فلاش‌تانک در سال‌های مختلف
۱۵۹۶:  sir john Harington ،Ajax  فلاش تانکی برای الیزابت اول بریتانیا اختراع کرد. طراحی او در برتانیا مورد تمسخر قرار گرفت، اما در فرانسه به نام Angrez  به تصویب رسید. دستگاه طراحی شده یک دریچه فلاش داشت که به آب اجازه می داد به خارج مخزن برود و یک قسمت برای خالی کردن کاسه داشت.
۱۷۳۸: یک فلاش تانک از نوع سوپاپی(دریچه‌ای)توسط JF Brondel  اختراع شد.
۱۷۷۵: Alexander cummings مدل S شکل را در بریتانیا طراحی کرد که امروزه نیز استفاده می‌شود. آب راکد راه خروج کاسه را می‌بندد و مانع از فرار هوای بد به خارج از فاضلاب می‌شود. طراحی او سوپاپی لغزان در خروجی کاسه در سمت بالای زانویی توالت داشت.
۱۷۷۷: Saumel prosser   مخترع “plunger closet”  بود.
۱۷۷۸: joseph bramah  یک  hinged valve یا crank valve اختراع کرد که قسمت پایین کاسه و سیستم دریچه شناور فلاش تانک را می‌بست. طراحی او بیشتر در قایق‌ها استفاده می‌شد.
۱۸۱۹: Albert Giblin  جایزه اختراع ۴۹۹۰ انگلیس را برای “مانع بدون سوپاپ ضایعات آبی بی صدا” دریافت کرد، سیستم سیفون تخلیه.
۱۸۵۲: J.G JENNINGS یک دستگاه شستشوگر با یک ظرف کم عمق که در یک ساختار Sشکل تخلیه می‌شود اختراع کرد.
۱۸۸۰: کارخانه  لوله‌کشی Thomas crapper فلاش تانک‌های طراحی Giblin  را طراحی کرد. پس از آنکه کارخانه حکم سلطنتی را دریافت کرد، نام  crapper با فلاش تانک هم معنی شد. او سیستم سیفون را برای تخلیه مخزن مرسوم کرد. بعضی از طراحی‌های او توسط Thomas Twyford ساخته شد.
۱۸۸۵:  Thomas Twyford  اولین قطعه توالت چینی را با استفاده از سیفون flush-out  طراحی شده توسط  J.G JENNINGS ساخت.
۱۸۸۶:  نخستین جت فلاش توالت توسط کارهای Beaufort در Chelsea انگلستان ساخته شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;