فاضلاب؛ جایی برای زندگی

همه ما با عبور از خیابان ها، چاه های فاضلاب را دیده ایم که در آن ها با سرپوش بسته شده و مجرایی برای عبور آب های فاضلاب هستند. اما در یکی از خیابان های میلان ایتالیا از این چاه ها استفاده دیگری می شود!

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، در اینجا سرپوش تعدادی از فاضلاب های بی استفاده را که باز کنید با صحنه ای عجیب روبرو می شوید: اتاقی که به زیبایی هر چه تمام تر چیدمان شده است!

در منطقه لودی در میلان تعدادی از چاه های فاضلابی که دیگر کاربردی ندارند به خانه های مینیاتوری زیرزمینی تبدیل شده اند.

هدف از انجام این کاراین است که ما را وادار کنند تا به افرادی فکر کنیم که مجبور هستند در مکان های خیلی کوچک زندگی کنند.

ایده این کار از آنجا شروع شد که این هنرمند فهمید بیش از صدها نفر در بخارست رومانی در زیر زمین و در فاضلاب ها زندگی می کنند.

این چاه های فاضلاب با عناصر هنری و موزائیک های دیواری به زیبایی تزئین و تبدیل به اتاقی هنرمندانه شده است. این کار باعث می شود که مکان های فراموش شده حتی برای عموم مردم هم به صورت مکان هایی برای زندگی به نظر بیایند.

در بخارست بیش از ۶۰۰ نفر که بیشتر آن ها کودکان هستند فقط به خاطر فقر شدید در زیر زمین زندگی می کنند.

هنرمند این چاه های فاضلاب بر این باور است که اگر چه نمی توان از این مشکل اجتناب کرد اما می توان خانه های زیرزمینی را به مکانی راحت تبدیل کرد.

زیرساخت های متروک به ویژه تاسیسات زیرزمینی، فضاهای خالی زیاد و غیر قابل استفاده ای دارند. همانطور که گشت و گذار در میان جاذبه های شهری می تواند جذاب باشد دیدن شبکه های ساختارها و اتاق های مخفی هم می تواند به همان اندازه هیجان انگیز باشد.

این خانه های مخفی دقیقا همان چیزی را که هدف هنر است به نمایش می گذارند و آنقدر برای بیننده جذاب هستند که در ذهن او سوال هایی را ایجاد می کنند.

این هنرمند سه چاه فاضلاب را به مکانی مینیاتوری برای زندگی تبدیل کرده، این سه اتاق هر کدام برای قسمت خاصی در نظر گرفته شده اند یکی از آن ها دوش حمام دارد، دیگری به آشپزخانه مینیاتوری تبدیل شده و در آن وسایل آشپزخانه کوچک قرار داده شده و آخری هم اتاق خواب است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;