عملیات تعمیر و نگهداری خلیج همیشه فارس

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم،  تولیدکنندگان نفت در کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل افت قیمت نفت در حال به تاخیر انداختن عملیات تعمیر و نگهداری میادین نفتی تا سال آینده هستند.



منابع صنعتی گفتند، تولید‌کنندگان نفت در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ها در سال 2016 کاهش یابد، در حال به تاخیر انداختن عملیات تعمیر و نگهداری میادین نفتی تا سال آینده هستند تا ضمن بالا نگه داشتن تولید از هزینه‌های خود بکاهند.



در این گزارش مشخص نشده که کدام پالایشگاه‌ها از این تصمیم متاثر شده‌اند، اما گفته می‌شود که هدف تولید‌کنندگان در حاشیه خلیج فارس تداوم تولید بالاست، زیرا آنها انتظار دارند در سال آینده یعنی زمانی که لغو تحریم‌های ایران موجب افزایش صادرات نفت این کشور می‌شود، قیمت‌ها کاهش یابد.



این منابع گفتند، عربستان، امارات و قطر از اعضای اوپک در حال برنامه ریزی مجدد برای حذف اقدامات تعمیر و نگهداری غیر‌ضروری میادین خود هستند که قرار بود در سه ماهه پایانی امسال انجام شود.



در عوض قرار است این اقدامات در سال 2016 انجام بگیرد. یک منبع صنعتی گفت: «عملیات‌های تعمیر و نگهداری غیر ضروری قطعا به بعد منتقل شده است.



ما شاهد تمرکز عظیمی روی تولید در قطر، ابوظبی و عربستان هستیم.

آنها در حال به تاخیر انداختن (اقدامات تعمیر و نگهداری) هستند تا تولید را بالا نگه دارند. اگر آنها اکنون فعالیت تولیدی را تعطیل کنند، تولید نخواهند داشت و باید از منابع مالی خود هم محافظت کنند.



دو منبع دیگر نیز گفتند، تولید‌کنندگان در حاشیه خلیج فارس در حال به تاخیر انداختن عملیات‌های تعمیر و نگهداری سکوهای نفتی، چاه‌ها و خطوط لوله خود هستند که از نظر تولید و ایمنی ضروری نیست اما این منابع از بیان جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کردند. یک منبع صنعتی دیگر در مورد طرح‌های تعمیر و نگهداری شرکت آرامکو در سال جاری گفت: «این فعالیت‌ها به تاخیر افتاده است.



دلیل این کار قیمت پایین نفت است. آنها تلاش دارند اندکی هزینه‌های خود را کنترل کنند.

یک منبع صنعتی در حاشیه خلیج فارس گفت: شرکت‌ها تلاش دارند اکنون از حاشیه سودهای بالا منتفع شوند، زیرا آنها انتظار دارند قیمت نفت در سال آینده با بازگشت ایران به بازار کاهش یابد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;