عدم واردات کولر گازی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از بوشهر نیوز، یک مقام مسئول از صدور مصوباتی توسط هیات دولت به منظور توقف واردات کولر گازی با راندمان پائین تر از A خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی به‌منظور جمع آوری کولرهای گازی با راندمان پائین از بازار آغاز شد.
به گزارش “بوشهرنیوز” احمدرضا توکلی با اشاره به صدور مصوبه‌ای توسط هیات دولت مبنی بر واردات کولرهای گازی پر مصرف برق، گفت: بر اساس دو مصوبه برقی هیات دولت واردات انواع کولرهای گازی با راندمان بالا به داخل کشور ممنوع شده است.
مجری طرح‌‌های بهینه‌‌سازی مصرف انرژی در سازمان بهره‌وری انرژی ایران با اعلام اینکه بر اساس این دو مصوبه هیات دولت در دو نوبت واردات کولرهای گازی با راندمان پائین تر از A ممنوع شده است، تصریح کرد: علاوه بر این، با همکاری وزارت صنعت، موسسه استاندارد و سازمان بهره وری انرژی، نظارت بر بازار خرید و فروش کولرهای گازی با راندمان پائین در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی به منظور جمع آوری کولرهای گازی با راندمان پائین از بازار کشور، اظهار داشت: مصوبات هیات دولت مبنی بر توقف واردات کولرهای گازی با راندمان پائین به دستگاه‌های مختلف دولتی و اجرایی کشور ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه براساس محاسبات انجام شده میزان مصرف برق و انرژی کولرهای گازی حدود چهار برابر کولرهای آبی است، تبیین کرد: هم اکنون از مجموعه پیک بار مصرف برق ایران سهم دستگاه‌های سرمایشی همچون انواع کولرهای گازی و اسپیلت‌ها حدود ۱۳ تا ۱۸ هزار مگاوات برآورد می شود.
توکلی با یادآوری اینکه در ساختمان‌های دولتی، تجاری و اداری هم سهم مصرف برق وسایل برقی سرمایشی بیش از سه هزار مگاوات است، تاکید کرد: از این رو استفاده از دستگاه‌های سرمایشی با راندمان بالا می‌تواند به کاهش پیک مصرف برق در ساعات اوج کمک کند.
مجری طرح‌‌های بهینه‌‌سازی مصرف انرژی در سازمان بهره‌وری انرژی با یادآوری اینکه علاوه بر اینکه اخیرا مصوبه‌ای توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است، بیان کرد: مطابق با مصوبه وزارت نیرو باید در ساختمان‌ها چیلرهای جذبی جایگزین چیلرهای جذبی شود.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از سامانه هوشمند مصرف انرژی در ساختمان‌ها، خاطرنشان کرد: استفاده از این سامانه منجر به مدیریت مصرف برق و انرژی در فصول گرم و سرد سال خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;