رئیس اتحادیه مشاوران املاک:فشار مالیاتی مسکن را گرانتر می‌کند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به بر هم خوردن توازن عرضه و تقاضا در بازار مسکن گفت: مهم‌ترین عامل تعیین کننده قیمت مسکن ساخت و ساز است که خود منجر به ایجاد ثبات در این بازار می‌شود و امیدواریم در سال آینده با افزایش تولید مسکن، شاهد تعدیل قیمت باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مصطفی‌قلی خسروی در خصوص میزان معاملات در نیمه اول بهمن ماه بیان کرد: در نیمه اول بهمن ماه سال جاری معاملات ۱۳۰۰ فقره نسبت به ۱۵ روز ابتدای دی‌ماه افزایش داشته، ولی این روند برای رونق بازار سرمایه متناسب نیست و این امر ناشی از کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن است.
وی در توضیح تاثیر مالیات بر عایدی مسکن بر رونق این بازار گفت: نتیجه هر نوع فشار مالیاتی بر حوزه مسکن و ساخت و ساز، گران‌تر شدن مسکن خواهد بود که اثرات سو آن به اقشار پایین جامعه برمی‌گردد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اثر منفی نرخ ارز بر بازار مسکن اظهار کرد: زمانیکه عرضه به اندازه‌ی کافی در بازار مسکن وجود نداشته باشد، انباشت تقاضا باعث به هم خوردن توازن شده و در نتیجه دولت باید ساخت و ساز را در دستور کار قرار داده تا بازار به روال طبیعی بازگردد.
قلی خسروی با بیان اینکه ریسک سرمایه گذاری در بخش مسکن زیاد است، تصریح کرد: بالا بردن ریسک سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، سرمایه‌ها را به سمت بازار‌های ارز و طلا سوق می‌دهد که اثرات منفی در اقتصاد کلان ایجاد می‌کند.
وی در ادامه تاکید کرد: در بازار مسکن خرید و فروش انجام می‌شود و اگر قیمت‌ها با قدرت خرید خانوار‌ها تناسب داشته باشد خانه‌های کوچک و بزرگ، مشتری خواهند داشت.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: در حال حاضر فشار تقاضا بیشتر در واحد‌های کوچک متراژ دیده می‌شود. به همین دلیل طی سال‌های اخیر به موضوع کوچک‌سازی تاکید و در بسیاری از مناطق این اقدام آغاز شده است.
خسروی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین عامل تعیین کننده قیمت مسکن و ساخت و ساز است که خود منجر به ایجاد ثبات در این بازار می‌شود و امیدواریم در سال آینده با افزایش تولید مسکن، شاهد تعدیل قیمت باشیم.
منبع میزان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;